Geen files

Verdachten drugshandel haven blijven vastzitten

Toegevoegd: 16-05-2024, 17.23 uur
De politie hield anderhalve week geleden een uitgebreid onderzoek in Vlissingen-Oost.
© Foto: Roland de Jong

RITTHEM - De drie mannen die op 6 mei werden opgepakt op verdenking van de invoer van cocaïne via de haven van Vlissingen blijven langer in voorlopige hechtenis zitten. Dit heeft de raadkamer van de rechtbank in Breda besloten.

Tijdens een gezamenlijke actie van politie en de fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst  FIOD werd anderhalve week geleden onderzoek gedaan bij een bedrijf in de haven van Vlissingen. In het kader van hetzelfde ondermijningsonderzoek werden ook op zes andere locaties in de provincie doorzoekingen gedaan. In totaal waren ruim 150 opsporingsambtenaren betrokken bij deze grootschalige actie.

De drie mannen (43, 56 en 58 jaar oud) worden niet alleen verdacht van de invoer van cocaïne uit Zuid-Amerika, ook wordt hen ook valsheid in geschrifte verweten. Daarnaast wil het Openbaar Ministerie (OM) de mannen vervolgen voor deelname aan een criminele organisatie die onder meer als doel heeft om de Opiumwet te overtreden.

De drie verdachten moesten gisteren voor de raadkamer verschijnen in het kader van hun voorlopige hechtenis. De raadkamer heeft besloten dat alle drie de verdachten langer vast blijven zitten. De beperkingen die eerder waren opgelegd zijn sinds deze ochtend opgeheven. “De beperkingen zijn niet langer noodzakelijk”, zo meldt het OM.

Het onderzoek is nog in volle gang. Over de aanleiding om het onderzoek te starten en de inhoud van het onderzoek, kan het Openbaar Ministerie nog geen uitspraken doen.

bram goeree (17-5-2024 om 13:14)
hehe eindelijk een verstandig besluit want wanneer je ze vrij laat dan zijn ze gevlogen en worden niet meer terug ''gevonden ''
Thijs (16-5-2024 om 18:20)
De overheid veroorzaakt zelf deze problemen. Mensen bepalen zelf wel wat ze wel en niet willen gebruiken. Daar hebben ze geen arrogante betweterige ambtenaar voor nodig die van toeten noch blazen weet. Geen enkele wet die daar iets aan gaat veranderen. Dat werkte ook niet met de medische experimenten van een paar jaar terug, bij mensen met een ruggengraat tenminste en ow boy! Wat kregen zij gelijk!