Slachtoffer 24-jarige man uit Dordrecht

Toegevoegd: 25-09-2013, 17.51 uur
IJZENDIJKE - De man die vanochtend om het leven kwam bij een schietpartij langs de N61 bij IJzendijke is vermoedelijk een 24-jarige man uit Dordrecht. Dat heeft de politie bekend gemaakt.

Volgens politiewoordvoerder Willem van Hooijdonk belde rond 09.05 uur iemand de politiemeldkamer in Driebergen met de melding dat hij iemand had neergeschoten. Toen de politie ter plekke kwam, troffen zij een 50-jarige man uit Dordrecht aan met een vuurwapen in zijn hand. Toen de politie kwam liet hij het wapen vallen en kon hij worden ingerekend. De man is door een hulpofficier van justitie in verzekering gesteld.

Ter plekke werd een mannelijk slachtoffer aangetroffen. Hij was al overleden. Er werden twee ambulances en een traumahelikopter opgeroepen, maar de inzet daarvan mocht niet baten. Even na 17.00 uur meldde de politie dat het vermoedelijk gaat om een 24-jarige man uit Dordrecht.

Afgezien van de gemeenschappelijke woonplaats van het slachtoffer en de verdachte heeft de politie nog niet meer bekend gemaakt over hun eventuele relatie tot elkaar. De politie laat weten dat de recherche onderzoekt of het misdrijf een relationele achtergrond heeft.

Vanwege de schietpartij was de N61 lange tijd afgesloten voor het verkeer. Ter plekke is uitgebreid onderzoek gedaan en pas rond 17.00 uur kon de weg weer worden vrijgegeven.

De politie is op zoek naar getuigen van het incident. Het gaat bijvoorbeeld om passanten die de verdachte met het vuurwapen hebben gezien of andere bijzonderheden opgemerkt hebben. De verdachte zou hebben gereden in een zwarte Mercedes.

Zie ook:
- Dader IJzendijke belde zelf politie (25-09-2013)
- Onderzoek schietpartij N61 gestart (25-09-2013)
- Dodelijke schietpartij bij IJzendijke (25-09-2013)

Adrie. (26-9-2013 om 01:15)
Weer worden er vooroordelen geuit over hetgene is gebeurd zonder dat iemand weet wat de achtergronden zijn. Begrijp me niet verkeerd het is niet goed te praten dat je op deze mannier je gelijk haalt dus laten we even wachten tot we de toedracht weten maar dat de verdachte zelf heeft gebeld zegt iets
N (25-9-2013 om 19:42)
Er wilde iemand een melding doen van iets vreemds dat ervoor plaats vond maar als je anoniem wilt blijven kan je niet terecht bij de politie en het viel ook niet onder misdaad anoniem......??? Natuurlijk is het niet zeker of het er wat mee te maken heeft maar zo word het wel moeilijk!
Cre01 (25-9-2013 om 18:38)
Ik ben vanuit Zeeland in Dordrecht gaan wonen.. goede keuze geweest dus.. al het schorum weg hier;)
Motomar (25-9-2013 om 18:13)
Eerder werden er conclusies getrokken over ZEELAND nu lees je het! beiden mannen kwamen uit DORDRECHT..hadden ze dat niet in dort kunnen doen?nu zit de ZEEUWSE politie weer met de moordklus opgescheept door lui uit HOLLAND die hier rotzooi komen schoppen en een moord plegen !lekker hoor zulke lui!