Man filmde schoonzus in de douche

Toegevoegd: 26-09-2016, 19.29 uur
Door: Manfred Berrevoets

MIDDELBURG - Wat de 30-jarige L. de L.C. uit Eindhoven destijds bezielde: hij wist het niet. Spanning? In ieder geval was het niet fraai wat hij had gedaan en hij kroop vandaag tijdens de behandeling van zijn zaak door de rechtbank in Middelburg dan ook diep door het stof.

L. de L. C. had een vriendin in Aardenburg en bespiedde diverse keren zowel zijn vriendin als haar zus als zij onder de douche stonden, het bad in gingen of zich uitkleedden. Daartoe had hij zijn mobieltje stiekem en moeilijk te ontdekken in de badkamer geïnstalleerd.

Uiteindelijk werd zijn voyeurisme ontdekt en deed zijn aanstaande schoonzus aangifte. De officier van justitie eiste een taakstraf van 120 uur tegen hem. Waar De L. C. van wordt verdacht is overigens géén zedendelict, maar valt onder de noemer 'het heimelijk opnames maken van personen binnen hun persoonlijke levenssfeer'.

De relatie met de vriendin is inmiddels verbroken en De L. C. vreest voor de gevolgen voor zijn carrière als hij door zijn handelen een strafblad oploopt. Uitspraak 10 oktober

Grootveld (28-9-2016 om 00:25)
@ Patertje: Jij kent geloof ik niet het verschil tussen kijken en filmen!
Patertje (27-9-2016 om 09:49)
Nou zeg wat een drama voor beetje kijken, waarom staat die schoonzus dan bij hun in huis te douchen regelmatig en uit te kleden ? Mijn tante's en nichten enzo komen echt niet bij mij in huis en vriendin douchen omkleden hoor dat doen ze gewoon thuis.. Toilet gebruik ok maar bij elkaar gaan douchen vind ik wel enigszins verzoeking oproepen.. Net als meiden met mini-rokjes .. Ze willen wel half naakt bijlopen op straat maar je mag er niet naar kijken of wat van zeggen.. Ik vind zelf dat de mensen tegenwoordig te vrij leven en denken dat alles maar mag en moet kunnen.. Ik ga ook niet bij zusjes van mijn vriendin in huis komen om te douche'n toch ?? Beetje zelf-moreel !