Motorrijder gewond bij ongeval Sirjansland

Toegevoegd: 23-10-2016, 04.27 uur
De motorrijder is naar het ziekenhuis gebracht.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant

SIRJANSLAND - Bij een verkeersongeval tussen Dreischor en Sirjansland is zaterdagmiddag een motorrijder gewond geraakt.

Het slachtoffer kwam rond 15.40 uur door onbekende oorzaak ten val op de Weg door het Dijkwater. Volgens de politie ging de motorrijder onderuit in een bocht en was er sprake van een eenzijdig ongeval.

Een rapid responder van de ambulancedienst verleende eerste hulp. Zo'n twintig minuten na de oproep voor de rapid responder werd ook een ambulanceteam opgeroepen omdat het slachtoffer toch voor controle naar het ziekenhuis moest worden gebracht.

Leo (24-10-2016 om 22:47)
Ja-ja, al heb je 100 jaar motorervaring, zolang je er niet bij was mag je ook niet oordelen, je kunt alleen vermoedens hebben over de oorzaak. Wel eens een lekke band gehad of een versnelling teveel teruggeschakeld voor een bocht, of juist in z'n vrij gezet? Er zijn kortom teveel oorzaken te verzinnen om er maar gelijk domweg vanuit te gaan dat iemand de bocht verkeerd heeft ingeschat. Ik heb ook ruim dertig jaar mijn motorrijbewijs, bezit verschillende motoren en weet uit (wedstrijd)ervaring wat er allemaal fout kan gaan maar dat maakt van mij nog geen waarzegger.
Ja-Ja (24-10-2016 om 07:15)
Aan Leo. Ik heb 40 jaar motor gereden.En heb ook voor Vogels ,Honden Katten,zakken Cement,Dieren,Personen enz moeten ontwijken.Het is nog belangrijker als met autorijden, dat men defensief rijd op een motor.Dus ver vooruit kijken ,ook in de bermen dan heb je tijd om te reageren.Een ongeluk is niet altijd een ongeluk,maar ik denk dat U dat niet snapt. Bij een naderende bocht moet je deze van te voren goed inschatten. Waarom zijn personen zou als U altijd zo kortzichtig.. Houd U het maar bij het geloven van smoesjes. Nog even en kunnen bestuurders als U ,gladheid de schuld gaan geven.
Leo (23-10-2016 om 20:32)
Wat knap van jou, Ja-Ja, dat je vanachter je computer of telefoon kan zien wat er fout gegaan is. Als bezitter van deze eigenschap had je ook de motorrijder van te voren kunnen bellen dat er onheil op z'n pad kwam, toch? Had een hoop ellende gescheeld. Weet je zeker dat het geen technisch mankement was, een overstekend of overvliegend beest, een oliespoor, bladeren op de weg o.i.d. Als je zelf niet op die motorfiets zat hou je dan verre van commentaar aub.
Ja-Ja (23-10-2016 om 06:57)
Waarom staat er oorzaak onbekend? Gewoon de snelheid in de bocht verkeert ingeschat. Liever geen smoes vertellen.