Door: Roland de Jong
KAPELLE - De Vlaketunnel is vanochtend opnieuw afgesloten nadat een voertuig zijn lading was verloren. Vanmiddag rond 12.20 uur was de stremming volledig voorbij. Gisteren was de tunnel ook al ruim 2 uur dicht vanwege een aanrijding.
Even na 07.00 uur verloor een voertuig dat op de rijbaan richting Vlissingen reed in de tunnelbuis een hoogwerker. De hoogwerker belandde op het wegdek en ook ontstond schade aan de vangrail. De tunnelbuis raakte volledig gestremd en al snel ontstonden flinke opstoppingen op zowel de A58 als de omleidingsroute via de Oude Rijksweg (N289). Rond 09.15 uur stond op de A58 zo'n 8 kilometer file.
Inmiddels is de hoogwerker overeind gezet en uit de tunnel gehaald maar vooralsnog ondervindt het verkeer nog steeds hinder van het ongeval. Ter plekke vindt nu namelijk een spoedreparatie plaats. Rijkswaterstaat liet rond 07.25 uur al weten dat de weg naar verwachting tot rond het middaguur dicht zou blijven.
Rond 10.00 uur kon de rechter rijstrook worden vrijgegeven zodat verkeer de werkzaamheden kon passeren. Om 12.20 uur was de weg weer helemaal vrij.
Zie ook:
Scroll naar beneden voor foto's
Reageer op dit bericht
Reacties
Nieuwe reactie plaatsen:
Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.
Zelf reageren? Lees hier de spelregels.
P (12-1-2017 om 16:40)
100 meter tunneltje en altijd gesodemieter, altied!!
Middelburger (12-1-2017 om 15:48)
@J de Bokk.
Men gooit niet voor alles zomaar de tunnel dicht. Als je goed op de foto's gekeken hebt dan zag je dat de hoogwerker over beide rijstroken de tunnel versperde. Het is dan verstandig om de tunnelbuis volledig af te sluiten om verdere ongelukken te voorkomen. Dit zie je ook in de randstad hoor, maar daar zijn vaak vier tunnelbuizen zijn (twee per rijrichting) zodat het verkeer altijd nog door kan rijden.
kaaskop (12-1-2017 om 13:14)
U WEET WEL BETER, DENK IK. hahaha mat een meesterlijke reactie. sarcastische humor tussen al die zuurpruimen
U WEET WEL BETER, DENK IK (12-1-2017 om 12:38)
Beste mensen,
enige jaren geleden heeft de Sinke Groep Zeeland behoed voor het wegdrijven van deze Vlaketunnel, door hem snel en vakkundig te ballasten met hun betonblokken. Anders was de Vlaketunnel toen weggedreven naar het Nauw van Bath of richting Wemeldinge. Deze morgen hebben ze gewoon effe de Vlaketunnel getest of deze nog vast aan z'n ankers ligt aan de soppige Zeeuwse bodem. Bij deze: gezien alle reacties en foto's en video, mensen... de Vlaketunnel ligt nog steeds op z'n plaats en is geen millimeter opgeschoven, gelukkig ...
Datdanweerwel (12-1-2017 om 10:54)
Zeg Vlissingen,
Is een cursus nederlands iets voor jou, die lange zucht van gal zonder punten en komma's. Dat het irritatie opwekt snap ik want het is vaak raak, maar hoe jij chauffeurs weg zet is wel heel kort door de bocht. Verdiep je eerst wat het inhoud "zelfrijdende " trucks. Kom jij zelf je troep ophalen het laatste stukje? Ga anders een keer mee, ik nodig je van harte uit.
J de Bokk (12-1-2017 om 10:46)
Was geen trucker Vlissinger ! Het was een busje met aanhangwagen.. Ze gooien voor de alles de tunnel dicht want zo verdient rijkswaterstraat supa dupa veel geld elke dag rekeningen naar her rijk en waterschap sturen.. Vroeger kon je gewoon langs over andere rijbaan maar nee lekker de hele tunnel afsluiten.. Net als WST als er een steen van lading valt sluiten ze de hele buis af.. Verzin wat anders aub want mensen krijgen geen goed rijles meer omdat rijscholen snel geld willen verdienen.. Code 95 is er voor truckers is zou zeggen maak een verplichte nascholing voor automobilisten Code 2000 ofzo ? Elke 5 jaar bewijzen en betalen of je nog kan rijden
Eerste |
Vorige |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Volgende |
Laatste |