Goese reddingsbrigade dreigt dakloos te worden

Toegevoegd: 25-03-2024, 14.02 uur
De huidige locatie in 's-Heer Arendskerke.
© Foto: Reddingsbrigade Goes

'S-HEER ARENDSKERKE - De Goese reddingsbrigade is dringend op zoek naar nieuwe huisvesting. De ruimte in ’s-Heer Arendskerke waarin nu al het materiaal is ondergebracht, kan namelijk binnenkort niet meer gebruikt worden.

Op dit moment staan de boten van reddingsbrigade Goes - een snelle RIB en twee vletten van de Nationale Rampenvloot (NRV) - nog in de voormalige brandweerkazerne van ’s-Heer Arendskerke. Vanaf 1 juli moet de sleutel hiervan echter terug naar de gemeente Goes en is de vereniging dakloos. Voor de reddingsbrigade is dat een groot probleem want die heeft én geen zicht op een nieuwe locatie en bovendien is er nauwelijks budget om een stalling te huren.

Volgens Aswin Meulblok, voorzitter van de Goese brigade, is de vereniging nog in gesprek met de gemeente maar is er vooralsnog geen oplossing gevonden. “We hopen op een goede uitkomst zodat we een structurele oplossing hebben voor onze vereniging”, aldus Meulblok. "In de tussentijd zijn tips voor een nieuwe locatie van harte welkom."