Weerbericht:
Van het westen uit meer bewolking
Verkeersinformatie:
1 file van totaal 4 km

Duurzaamheid belangrijker bij bedrukken promotieartikelen

Toegevoegd: 16-08-2024, 16:25 uur




Wie tegenwoordig een beurs voor bedrijven bezoekt, krijgt niet standaard een goodiebag met een groot aantal flyers, pennen en bijvoorbeeld keycords. Deze keycords bedrukken wordt nog steeds gedaan door bedrijven, maar dan voornamelijk om medewerkers op te laten vallen tijdens het evenement. Zo is voor een bezoeker duidelijk bij welk bedrijf een medewerker hoort. Bedrijven kiezen bij het bedrukken van goodies bewust voor duurzame alternatieven. Duurzaamheid kent hierbij verschillende vormen. 

Neem bijvoorbeeld aanstekers bedrukken, wat duurzaam is vanuit het oogpunt dat dit product breed toepasbaar is. Niet alleen een ontvanger die rookt heeft profijt van een aansteker; datzelfde geldt voor mensen met kaarsen in huis. De aansteker komt in ieder huishouden van pas. Een aansteker is niet het enige product dat breed inzetbaar is. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor een bedrukte waterfles of handdoek. 

Bedrijven kiezen voor promotieartikelen van een hogere kwaliteit

Niet alleen zit de duurzaamheid in de toepasbaarheid van promotieartikelen die op grote bedrijfsevenementen worden uitgedeeld, datzelfde geldt voor de kwaliteit van deze goederen. Een product moet een lange tijd mee kunnen gaan. Niets is vervelender dan bijvoorbeeld een pen, die al na een paar keer gebruiken niet meer lijkt te werken. Of denk aan een notitieblok waarvan de losse blaadjes al snel uitvallen door een zwakke lijmlaag aan de bovenzijde. Door te investeren in bedrukte promotieartikelen van een hoge kwaliteit, heeft een ontvanger hier ook daadwerkelijk wat aan. 

Promotieartikelen die passen bij de sector

Aansluitend op het feit dat promotieartikelen bruikbaar moeten zijn voor een ontvanger, speelt mee dat men vaker kiest voor artikelen die passen bij de sector. Denk bijvoorbeeld aan het weggeven van een bedrukte powerbank op een evenement met voornamelijk bedrijven in een technische sector. Of denk aan het weggeven van een bedrukte strandtas en handdoek op een evenement met bedrijven uit de reisbranche.

Kans om op te vallen tussen andere partijen op een evenement

Online zijn verschillende partijen te vinden met een breed scala aan promotieartikelen. Het is aan bedrijven om hierbij verder te kijken dan slechts naar de klassieke pen, het notitieblok en bijvoorbeeld de bedrukte brochure en flyer. Probeer zo origineel mogelijk te zijn! Dat is niet alleen vanuit een duurzaamheidsoogpunt interessant, maar maakt daarbij dat je opvalt tussen de concurrenten. Een bezoeker zal het later eerder over de gekregen powerbank of bijvoorbeeld adapter hebben, dan over een bedrukte pen. Immers, in de goodiebag zitten vaak al drie, vier of vijf andere pennen. 


« Ga terug


Cookie-instellingen beheren