Door: Roland de Jong
GOES - Maandag wordt gestart met het verbeteren van de verkeersveiligheid van de rotonde Polderplein in Goes.Door het aanpassen van de rotonde op de kruising van de Troelstralaan, de Europalaan en de Thorbeckelaan wordt met name de verkeersveiligheid van fietsers op het plein verbeterd, aldus de gemeente. Het aanliggende fietspad wordt vrijliggend gemaakt.
Het rode asfalt van het bestaande fietspad wordt hiervoor verwijderd en het nieuwe pad (in rood asfalt) komt op de plaats van de huidige groenstroken. De werkzaamheden duren naar verwachting minimaal twee weken. Gedurende deze periode is de rotonde niet toegankelijk voor verkeer. Omleidingsroutes worden aangegeven.
Via de rotonde bij het kantoor van ZLM Verzekeringen en de Van Hogendorplaan kan het verkeer in en uit de Goese Polder.
Vanaf maandag 14 december wordt ook aan de verkeersveiligheid van het Admiraalsplein, beter bekend als de rotonde dicht bij de Stadspoort. Deze is dan die hele week niet toegankelijk voor fietsers. Tijdens de werken is het plein gesloten voor alle verkeer.
Ook hier wordt het rode asfalt van het bestaande fietspad verwijderd en daarna het nieuwe fietspad (in rood asfalt) aangelegd. De middengeleider tussen rijbaan en fietspad wordt versmald, zodat de snelheid van het fietsverkeer op de rotonde lager wordt. Hierdoor zijn fietsers eerder én beter zichtbaar voor alle auto’s op de rotonde.
De werkzaamheden duren één week, de rotonde wordt dan afgesloten voor fietsverkeer. Omleidingsroutes worden aangegeven. In de nacht van dinsdag 15 op woensdag 16 december wordt ook ’s nachts gewerkt. Het plein is dan gedeeltelijk gesloten.
Voor het aanpassen van allebei de rotondes is subsidie vanuit de Provincie Zeeland beschikbaar gesteld.
Reageer op dit bericht
Reacties
Nieuwe reactie plaatsen:
Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.
Zelf reageren? Lees hier de spelregels.
Ja-Ja (5-12-2009 om 10:11)
Heren wegen aanleggers: Er zijn duizenden rotonde's, wegversmallingen, drempels enz.enz. Voorbeelden zat. Is het nu echt zó moeilijk om het in één keer goed te doen. Alle gegevens van Intentiteit verkeersaanbod is van die weg bekend. Vertel eens hoe jullie een weg beoordelen! Vaak fout dus!
Peter Selie (5-12-2009 om 09:55)
@ H.F.M. De rotonde van de Piet Heinstraat is dezelfde als die bij de Stadspoort, er wordt dus al aan gewerkt. Ik heb overigens nog nooit opgemerkt dat fietsers zich daar niet aan de regels houden..
Inkoppertje (5-12-2009 om 09:49)
Sinds waneer zijn de rotondes veilig? Over het algemeen heeft men geen goed overzicht op zo'n verkeers situatie en dat brengt vanzelf de veiligheid in het gevaar, ondaks dat de snelheid geremd wordt. Dit is ook oneconomisch, eerst afremmen (fijnstof) en daarna weer optrekken (extra CO2??).
Noa (5-12-2009 om 08:13)
Ik heb een hekel aan rotondes!!! er zijn er teveel,soms wel achterelkaar,met de auto en vr8auto is dat behoorlijk wat energie, je banden slijten sneller,onnodig remmen,rotondes kunnen niet scherp genoeg zijn. er zijn er veel teveel.remmen optrekken kost meer brandstof.vooral de kleine rot rotondes.
H.F.M.Reuling (4-12-2009 om 23:58)
Als de dan op de rotonde van de Piet Heinstrat ook eens gaan controleren, opdat de fieters zich ook aan de voorrangsregels gaan houden. Van uit de zijstraten moeten ook fietsers voorrang geven aan verkeer op de rotonde en dat gebeurt daar nooit!!!!
Eerste |
Vorige |
|
1 |
2 |
3 |
|
Volgende |
Laatste |