Door: Roland de Jong
GOES - Bij een ongeluk op de Deltaweg (N256) bij Goes is vanochtend iemand bekneld komen te zitten.
Het ongeluk vond rond 05.35 uur plaats tussen Goes en Wilhelminadorp. Vermoedelijk kwamen de twee betrokken personenauto's uit de voor elkaar tegenovergestelde richting en zijn zij vervolgens frontaal met elkaar in botsing gekomen.
Eén van de auto's belandde in een sloot. De inzittende van deze auto, een 33-jarige man uit de gemeente Borsele, raakte naar het er nu naar uitziet niet ernstig gewond. Hij moest een blaastest doen maar had vermoedelijk te veel gedronken. Hij is meegenomen voor een ademanalyse. Het rijbewijs van de man is in afwachting daarvan ingevorderd. Bovendien is de man ten laste gelegd dat door zijn rijgedrag een ander mogelijk zwaar lichamelijk letsel heeft opgelopen.
De inzittenden van de andere auto hadden minder geluk. Hun voertuig kwam tot stilstand in de berm maar uit deze auto moest door de brandweer een deur worden verwijderd. Volgens de politie was er sprake van een mechanische beknelling. De gewonden zijn met spoed overgebracht naar een ziekenhuis. Het ging om een 46-jarige man uit Heinkenszand en een 42-jarige Middelburger. De Middelburger is er ernstig aan toe, de man uit Heinkenszand had lichtere verwondingen.
Direct na het ongeluk werd, onder meer vanwege de grote hoeveelheid glas en andere brokstukken, de rijbaan richting Wilhelminadorp afgesloten. Later werd de gehele weg afgesloten. Het verkeer moest omrijden via de parallelweg.
De politie heeft ter plekke een technisch onderzoek ingesteld. De politie heeft vanmiddag laten weten dat de 33-jarige man vermoedelijk op de verkeerde weghelft is beland, waarna het ongeluk plaatsvond.
Scroll naar beneden voor foto's
Reageer op dit bericht
Reacties
Nieuwe reactie plaatsen:
Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.
Zelf reageren? Lees hier de spelregels.
Mar (12-3-2011 om 09:01)
Vervolg: Rest de vraag: hoe weer je alcohol in het verkeer? Zie reactie D. en de daaropvolgende. Want dat is eigenlijk waar het om draait; om rijden onder invloed uit te bannen. En ik vind het alleen maar goed dat men daarover nadenkt. Snap je?
Mar (12-3-2011 om 08:54)
@ Feitelijk: Tsja, heel erg triest....jouw reactie heeft iig duidelijkheid gebracht over de toedracht. Punt was: geen voorbarige conclusies trekken voor je die toedracht kent; Ik heb niet gezegd dat hij onschuldig was. En natuurlijk vind ik het vreselijk voor de gewonden.
H (12-3-2011 om 00:29)
Mensen stop de discussie ik reed achter de blauwe polo op ongeveer 200 meter de "dronken bestuurder (laat ik in het midden of dat zo was. reed aan de verkeerde kant
sterkte aan de zwaar gewonde in de polo en iedereen die erbij betroken was
Feitelijk (11-3-2011 om 23:38)
@mar: ik heb uit betrouwbare bronnen dat de dronken bestuurder achter het stuur in slaap is gevallen. Hopelijk kun je nu misschien meer zorgen maken over de slachtoffers en wat minder interessant lopen doen over "onschuldige" bestuurders met een slok op.
Mar (11-3-2011 om 23:07)
Eigenlijk zou je 0,0 moeten mogen drinken; ik pleit nog steeds voor een alcoholslot. In andere landen werkt het; in Zweden gebruiken ze het zelfs preventief bij o.a. busvervoer voor schoolkinderen. Je ondervangt misschien niet alles; maar het scheelt wellicht een slok op een borrel...
D. (11-3-2011 om 22:06)
Dat iemand schuldig is aan drankgebruik, maakt zo iemand nog niet schuldig aan het ongeval. 2 verschillende dingen. En aan iedereen die roept dat er een 0 promille-lijn moet komen, die moet er wel rekening mee houden dat via natuurlijke gisting het lijf zelf ook alcohol kan bevatten, zonder dat je het weet. 0,2 is een goede grens voor allemaal, dat betekent minder dan 1 biertje. Die grens is er al in sommige landen, hier alleen voor beginnende bestuurders, maar wat mij betreft voor iedereen.
Eerste |
Vorige |
|
1 |
2 |
3 |
|
Volgende |
Laatste |