Servicecentrum Zeeuwse politie scoort een 8,3
De medewerkers van het Zeeuwse callcenter, dat overigens gevestigd is aan de Segeerssingel in Middelburg, beantwoorde achtentachtig procent van de ge-sprekken binnen twintig seconden. In vierennegentig procent van de gevallen werd een gesprek binnen vijfenveertig seconden beantwoord.
Het onderzoek is al enkele jaren gehouden. Al sinds de invoering in 2000 scoort het Zeeuwse servicecentrum hoog. Met de uitkomsten over 2005 voldoet de Zeeuwse politie aan de streefwaarde die door het Ministerie van Binnenlandse Zaken en het Ministerie van Justitie is vastgelegd in het prestatiecontract.
Het rapportcijfer 8,3 is redelijk hoog. Zes andere korpsen kregen hetzelfde rap-portcijfer en slechts twee andere korpsen slaagden erin een hoger rapportcijfer te halen: een 8,4. Het Zeeuwse servicecentrum scoorde vooral erg goed op het wisselen van informatie en het tonen van interesse en het goed luisteren naar de beller.
De medewerkers van het centrum kunnen echter nog enkele zaken verbeteren. Zo zou men beter gerichte tegenvragen moeten stellen en ook kan er verbete-ring worden aangebracht in het afsluiten van het gesprek. Daarnaast zou er ook nog het een en ander verbeterd kunnen worden bij het samenvatten van de verkregen informatie.
Locatie op de kaart
Laatste nieuwsvideo's
14 november 2024
14 november 2024
14 november 2024