Weerbericht:
Van het westen uit meer bewolking
Verkeersinformatie:
2 files van totaal 4 km

Dit jaar al fors meer verkeersdoden

Toegevoegd: 17-09-2014, 19.23 uur
Door: Roland de Jong

MIDDELBURG - Na de verschillende fatale verkeersongelukken deze week ligt het totaal aantal verkeersdoden al fors hoger dan de afgelopen jaren.

Volgens het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Zeeland (ROVZ) waren er in de periode tot en met 28 augustus in totaal 18 doden te betreuren in het Zeeuwse verkeer. Nadien zijn nog zeker zes mensen om het leven gekomen. Zij kwamen allemaal om in de afgelopen dagen.

Zondag kwam op de Tractaatweg bij Axel een 33-jarige man om het leven en dezelfde dag overleed een 34-jarige inwoner van de gemeente Vlissingen bij een motorongeluk in Nieuw- en Sint Joosland. Gisteren kwamen bij de kettingbotsingen Op de A58 twee anderen om en vanavond zijn nog eens twee mensen omgekomen bij een botsing op de N59 bij Oosterland.

Over heel 2013 ging het om 17 doden en in 2012 ging het om 15 slachtoffers. Met zeker 24 doden ligt dat aantal dit jaar tot nu toe dus fors hoger. De afgelopen jaren lag het aantal slachtoffers echter niet altijd zo laag. In 2008 ging het bijvoorbeeld nog om 28 doden. In 2009 waren dat er 21. In 2010 steeg het aantal naar 30. En in 2011 waren er 18 slachtoffers.

Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
Jan (18-9-2014 om 06:26)
Er wordt hier in Zeeland veels te hard gereden !!!
Mario (18-9-2014 om 00:02)
Zeer triest al die verkeersdoden alleen voorspel ik er nog een hoop meer de komende jaren. Wat is er aan de hand: hele kuddes jeugd met Gsm's druk op die dingen aan het harken maar nergens meer op letten, vaak in combinatie met enorme hoofdtelefoons (dan hoor je dus ook niets meer van het verkeer). Het ergste is dat dit NIET verboden is in Nederland (wel in Duitsland en Belgiƫ) omdat het niet te handhaven is en dat is dus bullshit! Als dit in een auto wel zichtbaar is dan is dit zeker zichtbaar op de fiets. Verder geeft er bijna niemand fatsoenlijk richting aan (fietsers zeker 95% niet) en bij automobilisten is het ook zeer triest gesteld met richting aangeven. Is dit zo gevaarlijk? Ja dus, alleen wordt er niets aan gedaan....
f (17-9-2014 om 21:33)
Waaruit we dus kunnen concluderen dat al die achterlijke en geldverslindende 'verkeer doorstroom' beperkingen van de afgelopen jaren (zoals drempels, optisch versmalde wegen en snelheidsverlagingen op de meest absurde plekken) NIETS hebben toegevoegd aan de lokale verkeersveiligheid... mvg,f
marco (17-9-2014 om 21:30)
En helaas zal het hier niet bij blijven. Even wachten of voorrang geven is er niet meer bij. De mensheid in de auto lijkt wel gek geworden. Met angst en beven moet je soms aanzien hoe hard mensen over de polderwegen razen, en zich vrijwel niets aantrekken van fietsers en voetgangers. Ook zie je steeds meer jongeren in veel te snelle auto's.
pieter (17-9-2014 om 20:01)
Doden in het verkeer is in en in triest. of het nu gaat om eenzijdige ongevallen of om een ongeluk met meerdere partijen. Ik rijd zelf nu al ruim 40 jaar auto en gelukkig nog nooit een ongeluk gehad. Wel valt het me op dat er enorm veel ergernis is op de weg. Wegen waar te langzame snelheden worden toegepast en dat zorgt voor irritatie. maar ook vaak niet verantwoord gedrag van een bestuurder landbouwverkeer! ook niet te vergeten. het dodenaantal wat nu al is geteld is veel te veel. Hopelijk worden de snelheden omhoog aangepast. en gaat het landbouwverkeer van de wegen af. dat zal al een ander beeld opleveren. heel veel sterkte aan alle nabestaanden.
Jaap (17-9-2014 om 19:53)
Fijn al die getallen, maar wat zegt dat nou eigenlijk? Je kan alles regelen, handhaven, vastleggen, noem maar op. In het verkeer zijn opvoeding en respect voor de medeweggebruiker/verkeersregels essentieel. Voorbeeld: Bellen/sms-en/whatsappen achter het stuur. Het mag niet, toch zie ik er genoeg op de weg. Het gaat 99 keer goed...de 100ste keer niet en dan raakt er vaak iemand gewond of erger. Daarom mag het niet en je weet van tevoren nooit en te nimmer dat jij 2 seconden later betrokken bent bij een ongeval. We zijn allemaal verkeersdeelnemers. Neem je verantwoordelijkheid voor jezelf, degenen die bij je in de auto zitten en de andere verkeersdeelnemers. Stof tot nadenken als je weer achter het stuur gaat zitten. Ook voor mijzelf.
Cookie-instellingen beheren