Weerbericht:
Van het westen uit meer bewolking
Verkeersinformatie:
4 files van totaal 17 km

Met ruim 200 km/h langs lasercontrole op A58

Toegevoegd: 06-01-2016, 09.17 uur - Update: 07-01-2016, 13.58 uur
De persoon reed met 204 kilometer per uur langs de lasercontrole.
De persoon reed met 204 kilometer per uur langs de lasercontrole.
© Foto: Twitter / Team Verkeer ZWB
Door: Rolf de Feijter

'S-HEER ARENDSKERKE - De politie heeft dinsdagavond het rijbewijs ingevorderd van iemand die op de A58 ruim 200 kilometer per uur reed.

De politie deed dinsdagavond rond 21.15 uur op de A58 een lasercontrole ter hoogte van 's-Heer Arendskerke. Daar kwam een 29-jarige man uit Oost-Souburg voorbij de meetapparatuur gereden met een snelheid van maar liefst 204 kilometer per uur waar 130 kilometer per uur is toegestaan.

De man is aan de kant van de weg gezet en hem is proces-verbaal aangezegd voor het overschrijden van de maximum toegestane snelheid met 67 kilometer per uur (na correctie). Een boetebedrag is nog niet bekend, bij dergelijke snelheden bepaalt een Officier van Justitie dat. Ook moest de man meteen zijn rijbewijs inleveren. Dezelfde officier bepaalt verder wat daarmee gaat gebeuren.

Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
John (9-1-2016 om 10:13)
Hoi Mario/Leon, ik weet ook wel dat je niet overal 200+ op een snelweg kan rijden, niet waar het verkeer overvol is en niet bij invoegstroken, maar je kan wel degelijk zo hard rijden, mits je je verstand erbij gebruikt en bewust auto gaat rijden, dus ver vooruit zien, anticiperen en je gsm buiten bereik houden. Wat die malloot laatst had gedaan was wel van een andere aard en een grote onbezonnen hufter. Ik heb tot voor kort jarenlang met een motorfiets dik boven de 200 gereden (zowel hier en zeker ook in Duitsland), maar door bewust te rijden ben ik zelf of een ander nooit in gevaar geweest. Ik blijf bij mijn stelling van 7 januari.
leon (8-1-2016 om 16:28)
Die er over denken dat het hier ook moet kunnen dat zijn echt malloten 130 is 130 ze zouden de snelheid beter terug brengen naar 120 en zulke nooit meer hun rijbewijs terug
Patatje (8-1-2016 om 14:11)
Eigenlijk ben ik het wel helemaal met John eens!
Mario (8-1-2016 om 12:00)
John, je hebt zeker het nieuws gemist van het ongeluk laatst waarbij een auto zich met 200 km/u achterin een andere auto boorde waardoor bijna een compleet gezin om het leven kwam (in de andere auto)? Het is qua gevaar wel degelijk erg, zoniet erger als in de bebouwde kom iets te snel rijden, want je krijgt het onmogelijk aangeremd met zo'n snelheid. Ook bv uitvoegstroken zijn niet berekend op dat soort snelheden, en als iemand invoegt met 130 km/u en je kunt niet opzij boor je er toch echt achterin met een overlevingskans van niet veel meer dan nul - ook voor de ander.
John (7-1-2016 om 11:17)
OK, 200 is ruim te hard, maar het is een snelweg (minimaal 2 rijstroken) met eenrichtingsverkeer en geen kruisingen, dus qua gevaar niet zo erg als in de bebouwde kom. Ik ben eerder voorstander van een boete naar percentage te hard rijden, dat is veel eerlijker. Iemand die 200 rijdt i.p.v. 130 rijdt ongeveer 54 % te snel. Iemand die in een 30 km zone 60 rijdt, gaat 100 % te hard en is hiermee meer onverantwoord en gevaarlijker bezig gezien de overige verkeersdeelnemers, kruisingen, scholen enz. Tevens bij een bepaald percentage te hard (ook na flitscontroles) dient men dan het rijbewijs in te leveren, lijkt me een prima oplossing.
Franky (6-1-2016 om 14:51)
Beste van P, Het is niet altijd mogelijk om met 130 in te voegen en juist gevaarlijk wanneer je achter een trucker invoegt, dan heb je een verschil van 50kmh. De invoeger zal moeten anticiperen op het verkeer op de snelweg en daar pas je je snelheid op aan. Maar idd je blijft als trucker netjes op de rechter rijbaan, hooguit dat je een gaatje creƫert wanneer het een korte uitvoegstrook is en er meerdere truckers achter elkaar rijden. En op de autobahn in Duitsland, is niet te vergelijken met de A58, daarnaast rij je daar 200 en er gebeurd wat, de verzekering daar dekt niets en ook jouw NL verzekering niet. 130 is meer dan voldoende, een onverwachts verschil van 100Kmh rem je niet zomaar af.
Cookie-instellingen beheren