Weerbericht:
Van het westen uit meer bewolking
Verkeersinformatie:
26 files van totaal 143 km

Vrachtauto verliest lading bij Axelsche Gat

Toegevoegd: 27-02-2016, 18.06 uur
Ter plekke ontstond een flinke ravage. Ter plekke ontstond een flinke ravage.
Ter plekke ontstond een flinke ravage.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant
Door: Roland de Jong

TERNEUZEN - Bij knooppunt Axelsche Gat op het N61/N62-traject tussen de Westerscheldetunnel en de Sluiskiltunnel is een vrachtauto vrijdagavond lading verloren.

Dat gebeurde rond 17.30 uur en ter plekke ontstond de nodige verkeershinder. De weg was ter plekke namelijk gestremd en het duurde tot 20.30 uur voordat de situatie weer normaal was.

De politie zegt op Facebook dat de chauffeur niets aan het ongeluk kon doen. “De lading van een vrachtwagen kan nog zo goed vastzitten maar als een lading eenmaal gaat schuiven, dan is de chauffeur machteloos.”

Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
A d R (29-2-2016 om 08:48)
inderdaad, de uitspraak van de politie klopt zeker niet, gezien het aantal spanbanden die deze meneer over zijn vracht heeft gedaan , namelijk 1 op de voorwagen, en 2 op de aanhanger, waar zeker minimaal 10 stuks vereist waren. En ja, spanbanden kunnen bij dergelijke krachten knappen, maar zou wel degelijk op de foto te zien zijn hoor, die ene spanband zie je toch ook ?
Tinus (28-2-2016 om 19:13)
Zoals te zien is, is de vrachtwagen net naar echte de rotonde afgedraaid. De wagen hangt dan eerder over naar links, niet rechts waar de kisten in de berm liggen, das een. Twee, als er iets gebeurd met de luchtbalgen, er klapt er een, of een veerpakket, of de losse laadbak schuift door een technisch defect bestaat de kans dat de lading gaat schuiven. Spanbanden sober uitgevoerd of niet, je lading valt er dan af. Je kunt ook zien dat de snelheid laag is geweest want anders was de vrachtwagen pas verder tot stand gekomen. Dit is de enige en juiste conclusie voor alle mensen die er enig verstand van denken te hebben.
johan (28-2-2016 om 18:50)
ik lees hier veel negatieve berichten ik zou willen zeggen tegen al die azijn zijkers ga eens een paar dagen mee op een truck dan wil ik daarna ook dat je eerlijk bent en alsnog tegenover de chauffeurs je excuus maakt
rocky (28-2-2016 om 15:07)
Heerlijke reacties weer. Hoe kun je überhaupt vanaf een foto de oorzaak weten? 1 spanband.... ook iemand nagedacht dat de overige banden gesprongen zijn nadat er teveel kracht op kwam?? Lijkt me sterk dat de chauffeur die zowat dagelijks met kisten rijdt NIET weet hoe die t moet vastzetten. Stelletje azijnzeikers allemaal! Toevallig ook nog iemand van de slimmerikken die durft te reageren op die 4 dutsjes die in Oosterland op elkaar zaten? Of is dat niet wild genoeg? Goed ik ga weer een ritje doen. Voor de nestzeikers: losse lading met gekeurde spanbanden en kruislings bevestigd! Iemand commentaar? Hou me tegen en doe het even voor aub? Mss kan ik nog van jullie beeldschermtaal leren! Amen....
henk (28-2-2016 om 14:26)
ik hoorde dat zijn stabielatorstang was af gebroken dan kan je 10 spanbanden doen maar help niet de kisten vallen niet zo maar dan heeft die gaat gestuurd anders lag die om en in en huifkar sta ook alles los dus
Olieopwater (28-2-2016 om 13:29)
Wat een stelletje ervaren chauffeurs en technische deskundigen hier allemaal. Heeft er iemand al eens gehoord van combi locks op afzet systemen om de laadbak te vergrendelen. Laadbakken die niet of slecht vergrendeld zijn kantelen als je iets te hard door de bocht gaat. De laadbak komt los van het chassis en verliest zijn gehele lading ongeacht of alles met spanbanden is afgebonden of niet. Dit is een technisch mankement wat meestal in de schoenen van de chauffeur wordt geschoven. Samenloop van omstandigheden dus.
Cookie-instellingen beheren