Door: Roland de Jong
DRIEWEGEN - Het verkeer dat via de Westerscheldetunnel naar Zeeuws-Vlaanderen wilde heeft vanochtend urenlang last gehad van een pechgeval.
Vanaf 07.00 uur stond in de westbuis (de buis richting Terneuzen) een vrachtwagen met pech. De vrachtauto stond op de rechter rijstrook dus het verkeer kon via de linker rijstrook passeren. Desondanks ontstond er flink wat oponthoud.
Er was lange tijd een snelheidsbeperking van kracht en de tunnelbuis moest enige tijd afgesloten worden omdat er in de tunnel zelf een file ontstond. Op de Westerscheldetunnelweg (N62) richting de tunnelbuis ontstond bovendien een file van enkele kilometers. De extra reistijd bedroeg naar schatting 20 tot 30 minuten.
Vanaf 10.00 uur was de buis volledig afgesloten vanwege het bergen van de vrachtwagen. Deze klus was rond 10.45 uur geklaard.
Reageer op dit bericht
Reacties
Nieuwe reactie plaatsen:
Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.
Zelf reageren? Lees hier de spelregels.
@henri (27-7-2016 om 05:56)
Er zullen er inderdaad bij zijn die niks kunnen, maar om nu op je gemakje te gaan sleutelen in de tunnel buis vind ik ook nogal wat. Dat doe ik dan wel thuis in de schuur. Wel eens werkzaamheden uitgevoerd langs de weg.... mare jij liever dan mij. Ze rijden m'n kontzak van m'n broek.
schipper (26-7-2016 om 12:41)
het zal een oplossing zijn in 1 tunnelbuis maar er zijn chauffeurs die nog niet achter elkaar kunnen rijden , als ze elkaar tegen komen zonder tussen schot hoe moet het dan
grensarbeider (26-7-2016 om 12:16)
Vanmorgen om 10.00 uur, na het passeren van de tolhokjes zie ik op een infobord dat de tunnel dicht is tot 10.20 uur. Uiteindelijk tot 10.50 uur stil gestaan. Waarom in vredesnaam niet deze info op een bord vóór de laatste afslag voor de tolhokjes?! Of inderdaad de mogelijkheid om te keren via een opengestelde vangrail of twee richtingen door 1 buis?
Henri (26-7-2016 om 10:08)
Probleem is de chauffeurs tegenwoordig niks meer zelf kunnen! Bij een lekke band of klapband of kapotte luchtleiding weten ze niet wat ze moeten doen en die jonge gasten kunnen niet eens een band wisselen.. Als je weet wat je doet kun je gewoon langzaam verder rijden met klapband tot je uit de gevarenzone bent ( wel de resten oprapen anders hinder je rest van verkeer ) ... En een oplossing komt er niet want de NV WST tunnel denkt de wijsheid in pacht te hebben dus die luisteren niet naar derden, helaas.. Het kan allemaal veel beter maar helaas...
hoe kan dat (26-7-2016 om 09:55)
1 uur om een vrachtwagen ge tunnel uit te slepen ??????
dat moet sneller kunnen, maar ja dat zal wel meer kosten.
dat anderen zolang staan te wachten is niet belangrijk.
pas nog ruim 2 uur moeten wachten (na die kettingbotsing)>
net voordat de tunnel openging werd er eens wat info op de borden gezet.
maak eens een CADO zodat mensen kunnen keren
jacob (26-7-2016 om 09:43)
Valt wel op dat het de laatste tijd vaak prijs is in of voor de tunnel. Zelf heb ik dit al een aantal keren moeten ervaren. Kan er dan niet naar een oplossing gezocht worden zoals alle verkeer, met snelheid beperking, door één buis?
Eerste |
Vorige |
|
1 |
|
Volgende |
Laatste |