Weerbericht:
Van het westen uit meer bewolking
Verkeersinformatie:
8 files van totaal 47 km

Ruim 240 boetes bij snelheidscontroles

Toegevoegd: 10-01-2018, 14.19 uur
Ruim 240 boetes bij snelheidscontroles
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Roland de Jong

MIDDELBURG - De politie heeft tijdens snelheidscontroles op verschillende locaties dinsdag in totaal 243 weggebruikers betrapt op te hard rijden. In totaal waren er 3.656 passanten. Bijna 7 procent van de passanten reed dus te snel.

Op de Hulsterweg bij Kuitaart werden de meeste overtredingen geconstateerd. Hier negeerden 80 van de in totaal 954 passanten de snelheidslimiet van 50 kilometer per uur. Ook veel boetes langs de N57 bij Ellemeet. Hier reden namelijk 66 van de 627 passanten harder dan de toegestane 80 kilometer per uur. Ook op de Weg naar de Val (limiet: 80 kilometer per uur) werden veel boetes uitgedeeld. Hier reden 41 van de 1.269 bestuurders te hard.

Op de Schroeweg in Middelburg hielden de meeste mensen zich redelijk aan de limiet van 50 kilometer per uur. Hier reed slechts 1 procent te hard: 6 van de 559 bestuurders. Op de Polredijk bij Veere was dat wel anders. Hier reed bijna een kwart van de mensen te snel. Van de 80 passanten kunnen 19 personen een boete tegemoet zien.

De andere twee controleslocaties waren langs de Lange Heerenstraat bij Schoondijke en de Haarmanweg in Terneuzen, beiden wegen met een limiet van 50 kilometer per uur. In Schoondijke reden 12 van de 72 passanten te hard, in Terneuzen waren dat er 19 van de 59.

De politie benadrukt dat ook kleine snelheidsovertredingen de kans op een ongeluk met letsel of zelfs dodelijke afloop aanzienlijk verhogen. “Als iedereen zich aan de snelheidslimiet houdt, hebben we in Nederland 25 tot 30% minder letselslachtoffers”, aldus de politie.

Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
Stephan (10-1-2018 om 19:06)
Is het niet zo dat vooral het verschil in onderlinge snelheid van weggebruikers de kans vergroot? Ik geloof best dat het theoretisch zo is dat bij hogere snelheid de remweg langer en de reactietijd korter is maar en ook dat er grenzen gesteld moeten worden, maar argumenten dat bv 5 km overschrijding zoveel invloed heeft overtuigen mij niet zo. Overigens vind ik een richtingaanwijzer minstens zo belangrijk, want je mag best laten zien aan de medeweggebruiker wat je intenties zijn.
AntiGSM (10-1-2018 om 15:58)
En iedere keer koortsachtig vermelden dat kleine snelheidsovertredingen voor zoveel meer doden en gewonden lijden, dit is al een super oud bandje wat ze steeds opnieuw afspelen. Dit doen ze om zogenaamd draagkracht te krijgen voor deze controles, maar als het echt om veiligheid zou gaan dan zouden wij ze graag eens in Terneuzen in de bebouwde kom zien en dan niet alleen op de Guido Gezellestraat (dubbel) waar het echt niet gevaarlijk is als er wat harder gereden wordt maar echt in de woonwijken. En graag eindelijk eens intensief om smartphone gebruik achter het stuur en niet richting aangeven controleren, daar is zeker draagkracht voor onder de bevolking omdat deze zaken direct gevaarlijk zijn er oorzaak nummer 1 van doden en gewonden.
Cookie-instellingen beheren