Door: Roland de Jong
GOES - De provincie Zeeland wil dit jaar met onder meer belanghebbenden en gemeenten in gesprek om oplossingen te bedenken om de Deltaweg (N256) tussen Goes en de afslag Noord-Beveland nog veiliger te maken. De Deltaweg is volgens de provincie één van de drukste wegen in Zeeland en er gebeuren regelmatig ongelukken.
De provincie nam eerder al verschillende kortetermijnmaatregelen om de verkeersveiligheid en doorstroming op de Deltaweg te verbeteren. Zo werden bermen verhard, is er een bypass gemaakt voor fietsverkeer en zijn zogeheten mottoborden en een snelheidsdisplay geplaatst om weggebruikers te wijzen op hun gedrag.
Dit voorjaar en deze zomer wil de provincie input verzamelen om vervolgens in het najaar tot verschillende "oplossingsrichtingen" te komen. "De komende periode organiseren we verschillende (digitale) gesprekken en bijeenkomsten. Tijdens deze sessies nemen we allerlei thema’s onder de loep zoals veiligheid, doorstroming, natuur, klimaat en slimme mobiliteit. We verwachten in het voorjaar van 2022 een oplossingsrichting voor te leggen aan Provinciale Staten", zo laat de provincie vandaag weten.
Reageer op dit bericht
Reacties
Nieuwe reactie plaatsen:
Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.
Zelf reageren? Lees hier de spelregels.
Kees Bergen (23-1-2021 om 10:07)
Een vierbaans weg doortrekken tot de zeelandbrug. Als alternatief voor de vierbaans weg zou ik voorstellen om een turbo rotonde te maken van de stoplichten, vervolgens de dubbele brug duidelijker maken dat het de bedoeling is eromheen te rijden en er niet stil voor te staan. Dit zou je kunnen oplossen door de slagbomen dichterbij de afslag neer te zetten, zodat je gedwongen wordt eromheen te rijden. De meeste ongelukkigen komen doordat mensen ongeduldig worden namelijk. Snap ik zeker als je al 60km achter een vakantie ganger heb gereden die lekker om zich heen zit te kijken. 60 rijd waar je 100 mag of 80.
Dan Kersten (20-1-2021 om 13:36)
Er mankeert helemaal niets aan de Deltaweg! Ik heb er als bewoner mij er zo'n 12 jaar voor geïnteresseerd en als enige aldaar vele vergaderingen meegemaakt. Vele rapporten gezien, zienswijzen ingediend. Er zijn dubbele ononderbroken belijningen. Men spreekt over het ongeluk met 16 gewonden en dodelijk verkeersongevallen: .allemaal door ongeoorloofde inhaal bewegingen. En ik heb bedragen gehoord: Kan Zeeland alleen niet betalen. Ook div. ambtenaren vinden dat het niet aan de weg zelf ligt. Er wordt ook te hard gereden! Een goede/betere oplossing zou zijn traject controle. Maar breng eerst maar eens alles in en om de Sluis maar in orde! En verbreding kan maar ten dele!
Ik bewaar de documentatie en e-mail wisselingen nog maar tot zeker 2025!
Quasimoto (20-1-2021 om 12:08)
Helemaal eens met Joris. En als aanvulling puntensysteem invoeren en bij negeren rijontzegging rijbewijs definitief innemen.
bas (20-1-2021 om 11:54)
Is het zo moeilijk om een 4 baans weg aan te leggen net als de tractaatweg enzo? volgens mij is er ruimte genoeg,kost te veel zeker maar hoeveel ongelukken moeten er nog geb
euren en hoeveel files moet er nog staan?
Leo van Prooijen (20-1-2021 om 11:49)
Richt de Deltaweg in zoals de N57 tussen Haringvlietsluizen en de N 218 zodat het verkeer uit kan wijken naar de verharde berm als hulpdiensten moeten passeren.
Elly Boone (20-1-2021 om 09:56)
Helemaal mee eens Joris!
Eerste |
Vorige |
|
1 |
2 |
3 |
|
Volgende |
Laatste |