Door: Roland de Jong
OOST-SOUBURG - De Ritthemsestraat (N662) zelf en de kruising hiervan met de A58 en Marie Curieweg bij Oost-Souburg gaan op de schop. De Ritthemsestraat wordt in opdracht van de provincie Zeeland opnieuw ingericht om zo de situatie veiliger te maken en bovendien te zorgen voor een betere doorstroming.
Vandaag is gestart met de eerste werkzaamheden. Tot en met mei worden voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd zoals het aanbrengen van grond, de zogenoemde voorbelasting. Dit gebeurt bij de Ritthemsestraat ter hoogte van de af- en toerit aan de zuidzijde van de A58. De aangebrachte grond moet ervoor zorgen dat in een later stadium de ondergrond geschikt is om de rotonde te kunnen aanleggen.
Als het voorbereidende werk klaar is, wordt een nieuw fietspad aangelegd aan de noordzijde van de Ritthemsestraat. In de zomer wordt vervolgens aan de zuidzijde van de Ritthemsestraat een parallelweg aangelegd en de aansluiting met de Zandweg wordt gereconstrueerd. De Ritthemsestraat zelf wordt vanaf de Zandweg tot aan de Koedijk gerenoveerd en tot slot wordt in het najaar een nieuwe rotonde aangelegd op de kruising van de Ritthemsestraat en de Marie Curieweg. Naar verwachting zijn de werkzaamheden in het najaar van 2022 gereed.
Vanwege de werkzaamheden zal volgens de provincie wel wat hinder ontstaan. Vanwege de werkzaamheden aan de bermen van de Ritthemsestraat zal ter hoogte van de toe- en afrit van de A58 (zuidzijde) nog tot en met 11 februari sprake zijn van een verlaagde maximumsnelheid (30 kilometer per uur). Van 24 tot en met 31 januari vinden tussen 7.00 en 16.00 uur op werkdagen werkzaamheden plaats waarvoor de Ritthemsestraat onder het viaduct van de A58 deels moet worden afgesloten. Verkeer zal op deze momenten door verkeersregelaars worden doorgelaten.
Reageer op dit bericht
Reacties
Nieuwe reactie plaatsen:
Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.
Zelf reageren? Lees hier de spelregels.
Johan (18-1-2022 om 10:59)
Hoezo dood gaan bij het oversteken? Een brommer die 70 rijdt hoor je echt al van verre aankomen en dan kun je even wachten voordat je oversteekt!
Peter (17-1-2022 om 23:47)
Ik hoop dat daarna racebaan Lekstraat aan de beurt is. Als je dood wilt moet je daar 's-avonds oversteken. Brommers met 60-70 km/h zonder licht, auto's en motoren gaan er nog harder. Klacht ingediend... Ach meneer, wij krijgen nóóit klachten, je mag daar immers 50 rijden, ja bij de 30 km/h zone dan komen wij wel in aktie!!
Taalfanaat (17-1-2022 om 20:24)
Beste Lies
Wat een bericht... Ongefundeerd geroeptoeter ook wel.. Buitenom wat u allemaal claimt staat uw bericht vol fouten.. Probeer eens blij te zijn met wat de gemeente verbeterd in de buurt.
Joris (17-1-2022 om 19:51)
De kruising is het probleem niet, rij er bijna dagelijks op de drukste tijd, ochtend- en avondspits. Goed te doen, geen files. Verderop begint het probleem aangezien de N662 deel uitmaakt van de Walcherse Straatrace Speedway. Komend vanuit het havengebied wordt zo lang mogelijk het gas erop gehouden dus een flinke snelheidsremmer is nodig om te voorkomen dat volgas de Ritthemsestraat en Burgemeester Stemerdinglaan wordt genomen. Zelf zie ik wel wat in beweegbare obstakels die uit de grond komen bij te snel naderend verkeer, gewoon stalen balken. Maar een rotonde voor die paar auto's? Geld teveel bij de provincie zeker? Nominatie voor het slechtste idee van Nederland.
Lies (17-1-2022 om 17:17)
Zolang men er scheurt zal het niet veiliger worden. .ern rotonde waarom is dat nodig...er word te hard gereden.
Men komt soms zo hard aanscheuren en op het laatst hard remmen. Dikke drempels zullen helpen..het is alleen niet goed voor je auto althans als je er rustig over rijdt dan wel.
Het is voor de zoveelste keer echt de bestuurder..die het normaal vinden on hard te rijden en gauw voor willen zijn. Meer niet..het defensief rijden zal beter doen. De aso.s zullen na verbetering nog hetzelfde zijn. Want allemaal vinden ze recht te hebben en geeb plicht. Op alle punten is het gevaarlijk wat men ook verbeterd. Zolang men hard rijdt en op de bumber zitten word het echt niet veel beter.
Bas (17-1-2022 om 14:20)
Dan hoop ik dat ze meer gaan controleren op snelheid in het stuk waar je maar 30 mag .Als je ziet hoe hard er gereden wordt over heel de Ritthemsestraat tot scheldepoort dan mag er wel iets gebeuren zeker rond 16.00 uur
Eerste |
Vorige |
|
1 |
2 |
|
Volgende |
Laatste |