Ongeval auto-wielrenner Schelpweg Westkapelle

Toegevoegd: 16-07-2023, 11.55 uur
Bij het ongeval waren een auto en een wielrenner betrokken.
© Foto: Eugène Harthoorn
Door: Eugène Harthoorn

WESTKAPELLE – Meerdere hulpdiensten zijn zondagmorgen opgeroepen voor een ongeval op de Schelpweg bij Westkapelle. Er bleek niemand mee te moeten naar het ziekenhuis.

Omstreeks 11.10 uur werd de politie en ambulancedienst opgeroepen voor een ongeval ter hoogte van de Baaiweg. Door onbekende oorzaak waren een wielrenner en een automobilist met elkaar in botsing gekomen. Er kwamen drie politieauto’s en een ambulance ter plaatse.

De medewerkers van de ambulancedienst hebben de wielrenner onderzocht. Hij bleek niet mee te moeten naar het ziekenhuis.

Zeeuw (18-7-2023 om 09:10)
@Nancy : Sterkte met het herstel van uw man. Maar mijn mening blijft bijna hetzelfde. De meeste wielrenners zijn asociaal, en minderen bijna nergens snelheid
Maarten Sonius (18-7-2023 om 07:47)
De panoramaweg is geen plek voor wielrenners ! Elke avond als ik daar met m'n kudde loop.heb ik wel last van die wielrenners. Waarom rijden jullie altijd zo hard en waarom altijd dwars door m'n schapen. Ga je fiets invetten met vanillevla ofzo en lekker op de maan fietsen..
Nancy (17-7-2023 om 22:36)
Veel dank aan iedereen voor het medeleven met mijn partner. Ik ben zelf ook heel blij dat hij nog leeft, ondanks dat hij inderdaad een wielrenner is. Het zou verboden moeten worden zoals ik hier begrijp. Het is gelukkig zijn enige gebrek, dat sportief zijn. Goed tellen: 2 politiewagens Tenslotte de belangrijkste: als je dan perse zo graag bij ongevallen bent, neem dan ook even de moeite te vragen wat er is gebeurd.Dat scheelt wellicht een hoop ongepaste en kwetsende reacties: 2 wielrenners rijden op het fietspad, de naar de Panoramaweg afslaande automobilist ziet hen over het hoofd waardoor mijn partner frontaal op het busje botst.
Belasting (17-7-2023 om 17:25)
3 politieauto’s voor een wielrenner, tijd over? Ik had een aanrijding met een Pool en moest een half uur wachten, terwijl het politiebureau op 5 min rijden was. Eigenlijk de wielrenner een preventieve boete van 100€ geven
Drh. J.M. den Octavist (17-7-2023 om 15:24)
Ik ben het deels eens met de heer De Wolf. Slaan met een loodklopper is derhalve schuurlijk dat dit eveneens niet door de beugel kan. Van musici behouden aan een dweilorkest kan men nimmer aansprakelijk voor de kast geworden houden, dus om dan op zulkzijns agressieve wijze een wielrenner ter nevenschade te bekoren lijkt mij ook overdreven en onnodig geacht te zijn. Doch kan ik er ook inkomen dat op korte afstand langs een trompettist te scharen onder enigszins subjectief ervaren hoge snelheid een welstaande reactie kan uitlokken.
Andries de Wolf (17-7-2023 om 12:19)
Ik ben zelf wielrenner. Ik ben in 2022 een keer geslagen met een loodklopper op Neeltje Jans door een groep boze leden van een dweilorkest. Volgens hun reed ik veel te kort bij hun trompetter. Maar om.dan gelijk zo te reageren ia toch ook niet nodig.