Alcohol in het spel bij eenzijdig ongeluk A58 Kapelle

Toegevoegd: 21-04-2024, 10.29 uur
Er was uitsluitend sprake van materiƫle schade.
© Foto: Roland de Jong

KAPELLE - De automobilist die vannacht tussen Schore en Kapelle naast de snelweg A58 belandde, had teveel gedronken en heeft daarom een tijdelijk rijverbod gekregen. Dat meldt de politie.

De 30-jarige man, afkomstig uit Heinkenszand, belandde rond 01.00 uur met zijn blauwe Seat Leon in de rechterberm toen hij richting Vlissingen reed. Na de melding werden politie en ambulancedienst opgeroepen maar volgens de politie bleek van letsel geen sprake te zijn. Wel bleek de man onder invloed te hebben gereden. De man kreeg daarom een rijverbod van drie uur.

Een bergingsbedrijf werd ingeschakeld om de beschadigde Seat te takelen. Van schade aan een vangrail of het wegdek was volgens de politie geen sprake. Rond 01.40 uur was de weg weer vrij.

willem (22-4-2024 om 08:52)
dronken bestuurders? boven op de boete alle kosten verhalen op die persoon. zouden ze ook moeten doen als de klimaat junkies een weg blokkeren--per persoon minimaal 250 euro boete zodat daar de politieinzet van betaald kan worden.
Roddelaars (22-4-2024 om 07:50)
Hoe meer je gedronken hebt, hoe zwaarder de straf. Als je 1 biertje over de wettelijk bepaalde grens drinkt, ben je niet gelijk je rijbewijs kwijt nee...sterker nog je mag gewoon alcohol drinken achter het stuur....je mag enkel niet dronken rijden
Middelburg (21-4-2024 om 18:36)
@vlissingen de politie heeft de bevoegdheid niet om voor een jaar je rijbewijs te schorsen. Dat doet het CBR naderhand. Maar alcohol in het verkeer wordt gedoogd zolang je je educatieve maatregel maar betaald. Dan ben je geen minuut langer je rijbewijs kwijt dan die paar uurtjes.
Johnny (21-4-2024 om 13:10)
Oke 3 uur rijverbod voor teveel gedronken? terwijl die wel de fout maakt en gaat rijden terwijl die gedronken had? jammer dat hij zelf niet meer schade heeft voor het zelfde geld klapt die op andere weggebruikers.
ikke (21-4-2024 om 12:44)
goed bezig. ALLES zelf laten betalen. ook inzet van alle hulpdiensten
Vlissingen (21-4-2024 om 12:32)
Beetje krom de ene word aangehouden met drank op en is zijn rijbewijs jaar kwijt met verplichte cursus de andere maakt ongeluk en krijgt ontzegging voor paar uur