Oplichter doet zich voor als medewerker woningbouwvereniging

Toegevoegd: 02-05-2024, 12.01 uur
Oplichter doet zich voor als medewerker woningbouwvereniging
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

SINT ANNALAND – Afgelopen week is er een poging gedaan tot een babbeltruc bij een woning in Sint Annaland.

De politie kreeg afgelopen week de melding binnen van een babbeltruc bij een woning in Sint Annaland. Volgens de wijkagente zou de persoon zich hebben voorgedaan als een medewerker van de woningbouwvereniging. De persoon wilde een controle uitvoeren in de woning.

De politie roept op om bij verdachte personen of situaties altijd 112 te bellen.

Mar (3-5-2024 om 13:15)
Zoiezo krijg je van de Woningbouwver. altijd eerst een brief dat er iemand langs komt en wat de reden is. Dus dat zou iedere huurder moeten weten. Ze zoeken het wel heel ver tegenwoordig om zomaar bij mensen in de woning te kunnen komen. En men rijdt ook meestal met een auto met de naam en hoort dan ook een officiële pas te hebben. Maar zonder aankondiging zeker niet.
Drica (3-5-2024 om 00:57)
Ze zijn wel vindingrijk na de bank ,politie en noem maar op nu zijn de woningbouwverenigingen aan de beurt. Wie zijn de volgende? Energiebedrijven, waterbedrijven telefoonaanbieders, loterijen?