Weerbericht:
Van het westen uit meer bewolking
Verkeersinformatie:
21 files van totaal 71 km

Ruim 33.500 bekeuringen in eerste 4 maanden 2024

Toegevoegd: 28-05-2024, 15.14 uur - Update: 29-05-2024, 03.43 uur
Ruim 33.500 bekeuringen in eerste 4 maanden 2024
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Roland de Jong

MIDDELBURG - De vaste en mobiele flitspalen in de provincie hebben in de eerste vier maanden van het jaar samen voor 23.660 bekeuringen gezorgd. Via de drie trajectcontroles werden in totaal 9.910 boetes uitgedeeld. In totaal ging het dus om 33.570 overtredingen.

Bij de Hondegemsweg in Grijpskerke en langs de Gentsevaart (N290) bij Hulst werden in de afgelopen periode zogeheten flex-flitspalen opgesteld. Via de laatstgenoemde werden 2.797 overtredingen vastgelegd. De paal in Grijpskerke legde 3.101 overtreders vast. Samen waren ze dus goed voor bijna 5.900 bekeuringen.

De meeste overtredingen werden geregistreerd door de trajectcontrole in de Westerscheldetunnel (N62): 4.176. De trajectcontrole op de Zeelandbrug (N256) tussen Colijnsplaat en Zierikzee legde 3.381 hardrijders vast. In Sluis gebeurde dat bij 2.353 passanten op de N253.

Van de reguliere flitspalen leverde die aan de Nieuwstraat (N253) bij Sluis de meeste boetes op: 2.997 in totaal. Van de flitspalen die ook controleren op het negeren van de verkeerslichten, werden langs de Deltaweg (N256) bij Wilhelminadorp de meeste overtreders vastgelegd: 177 in totaal.

De minste overtredingen werden overigens vastgelegd op de kruising van de Rondweg Biggekerke (N288) en de Valkenisseweg: 78 in totaal, 15 voor het negeren van het verkeerslicht en 63 voor te hard rijden.

Alle resultaten:

Vaste flitspalenSnelheidVerkeerslichtTotaal
Goes A256 Deltaweg kruising s-Heer Hendrikskinderendijk41437451
Goes N256 Deltaweg kruising Langeweg159177336
Goes N256 Deltaweg kruising Nieuwe Rijksweg651883
Middelburg Schroeweg kruising Torenweg1.5511661.717
Middelburg Schroeweg kruising Torenweg852107959
Schouwen-Duiveland N57 Serooskerkseweg thv hmp 49.61.956 1.956
Schouwen-Duiveland N59 Rijksweg thv hmp 25.7 richting Bruinisse2.539 2.539
Schouwen-Duiveland N59 Rijksweg thv hmp 25.7 richting Oosterland2.599 2.599
Sluis N253 Nieuwstraat thv hmp 8.02.997 2.997
Tholen N286 Nieuwe Postweg kruising Reimerswaalseweg6848116
Tholen N656 Oud-Vossemeersedijk thv hmp 3.9676 676
Veere N288 Rondweg Biggekerke kruising Valkenisseweg631578
Vlissingen N661 Nieuwe Vlissingseweg kruising Nieuwe Zuidbeekseweg38267449
Vlissingen Sloeweg thv afslag Weijevlietweg2.806 2.806
    
Flex-flitspalen   
Hulst N290 Gentsevaart thv huisnummer 432.797 2.797
Veere Hondegemsweg thv huisnr 313.101 3.101
    
Trajectcontroles   
N253 St Anna ter Muiden – Heileweg (beide richtingen)2.353 2.353
N256 Colijnsplaat – Zierikzee (beide richtingen)3.381 3.381
Westerscheldetunnel4.176 4.176
    
Totalen32.93563533.570

Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
Thijs (28-5-2024 om 18:41)
@oneerlijk Dat is ook precies het doel. De maximale snelheid wordt bewust zo'n 20km/h onder de snelheid gelegd waarvoor de weg is ontworpen, en wat veilig is, zodat ze makkelijk boetes schrijven kunnen. Massa is kassa. Liever 100 boetes voor 1 km/h te hard, dan 1 iemand van de weg halen die meer dan 50 km/h te hard rijdt. Het draait niet om veiligheid. Dat heeft het ook nooit gedaan. Als dat geld nou nog eens in Nederland besteed zou worden, dan zou ik nog kunnen zeggen, ok, maar het wordt allemaal verspild omdat onze overheid zo oorlogsgeil is. Het is nou ook niet dat de overheid het nodig heeft, want in dat geval drukken ze gewoon een paar miljard euro bij
Frank Stokx (28-5-2024 om 18:22)
Geweldig om dit te lezen. Hoe meer bekeuringen hoe beter. Goed voor het onderhoud van onze wegen.
Frank Stokx (28-5-2024 om 18:22)
Geweldig om dit te lezen. Hoe meer bekeuringen hoe beter. Goed voor het onderhoud van onze wegen.
Henk (28-5-2024 om 18:12)
@Oneerlijk: de snelheidslimit is niet te laag, het aantal overtreders is te hoog.
Lokaal (28-5-2024 om 17:51)
Teveel vrachtwagens met buitenlandse kentekens die worden geflitst maar betalen niet, worden de roetfilters ook van de buitenlandse vrachtwagens gecontroleerd net als zo streng als in.Nederland? Ben benieuwd en die rijden dikwijls maar 60 en dan da je er voorbij , of ergens als het kan en dan rij je iets harder, pats - op je mat
Achiel van 't Hof (28-5-2024 om 17:13)
Bijdrage aan de schatkist: veel Bijdrage aan de veiligheid: nul.
Cookie-instellingen beheren