Bewoners Arnemuiden doelwit pesterijen jongeren

Toegevoegd: 02-06-2024, 19.41 uur
Bewoners Arnemuiden doelwit pesterijen jongeren
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

ARNEMUIDEN - De politie onderzoekt pesterijen aan het adres van meerdere inwoners van Arnemuiden. Volgens één van de wijkagenten zouden de slachtoffers jongeren hebben aangesproken op hun gedrag, waarna de pesterijen begonnen.

Volgens de politie is afgelopen week gesproken met vier verschillende bewoners van Arnemuiden. Zij zouden worden getreiterd door jongeren van een jaar of 14, 15. "De woningen van gedupeerden worden bekogeld met eieren, pizzadozen en vuurwerk. Ook wordt er soms 's avonds laat op de ramen gebonkt. Ik heb een bewoner gesproken die 80-plus is en aangaf er bijna een hartaanval van te krijgen als er bijvoorbeeld s avonds laat op de ramen wordt gebonkt", aldus één van de wijkagenten.

Wijkagent Theo Meijboom schrijft op social media dat de pesterijen begonnen nadat jongeren werden aangesproken op hun gedrag. "Bijvoorbeeld omdat containers omver werden getrapt, graffiti werd gespoten of werd gevoetbald in de buurt van auto's." De politie heeft inmiddels met twee van de jongeren gesproken.

"Zij gaan de schoonmaakkosten betalen van de eieren die gegooid zijn. Gelukkig weten deze jongeren inmiddels wat voor ellende ze hebben aangericht bij deze bewoners. Ik hoop dat de rest van de jongeren zich ook zal realiseren wat voor narigheid ze anderen aandoen. Mijn oproep aan de jongeren: spreek elkaar aan op gedrag, dan toon je pas echt karakter."

Dropje (2-6-2024 om 22:38)
Jongeren in Arnemuiden leven hun eigen leven en hebben schijt aan normen en waarden.... al jaren! Mag ik zeggen dat ik dit gedrag onbegrijpelijk en zeer asociaal vind?
De hoge hoed (2-6-2024 om 21:52)
Ik geloof dat ik 20 jaar geleden al verhalen hoorde over dat dorp waar jongeren zich zouden misdragen. Ik denk dat er daar veel jongeren zijn die zich rotvervelen en dan hoeven er maar een paar jongere narcisten tussen te zitten die vatbare leeftijdsgenoten aanzetten tot pesterijen. Zeker als je een narcist van kritiek voorziet wat hier ook is gebeurd. Daar kunnen ze niet tegen, want ze vinden zichzelf zo geweldig (althans dat liegen ze zichzelf voor) en als jij dan zegt dat ze normaal moeten doen, dan heb je gedoe met zulke gekken. Heel goed dus dat er nu eens goed wordt gesproken met jongeren dat ze niet moeten meegaan in wat narcisten van ze willen, maar dat ze gewoon voor zichzelf blijven denken. Gewoon bijbrengen in de (her)opvoeding.