Geen files

Arrestatie voor wapenbezit, mogelijk connectie met soeverein gedachtegoed

Toegevoegd: 03-07-2024, 17.56 uur
Arrestatie voor wapenbezit, mogelijk connectie met soeverein gedachtegoed
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

TERNEUZEN – De politie heeft vandaag een 54-jarige man in de omgeving van Terneuzen aangehouden op verdenking van vuurwapenbezit.

De arrestatie heeft te maken met een politieactie op 5 april, waarbij in totaal 15 vuurwapens inbeslaggenomen zijn. Een 44-jarige man uit Deventer en een 25-jarige man uit Olst-Wijhe werden toen op heterdaad betrapt bij de overdracht van vuurwapens. Op die dag werden in de woningen van de koper en de verkoper nog meer vuurwapens aangetroffen. Die twee mannen zitten nog altijd vast.

Het vermoeden is dat de koper het soevereine gedachtegoed aanhangt en de wapens wilde gebruiken om in opstand te komen tegen de Nederlandse overheid. Soevereinen zijn mensen die zich afkeren van de overheid en andere instituties, waarvan een erg klein deel bereid is geweld te gebruiken.

De man zal op 5 juli worden voorgeleid aan de rechter-commissaris in Rotterdam.

ja ja (3-7-2024 om 20:59)
Wel erg vreemd dat er vanuit de regering als "gestoken door een wesp" gereageerd wordt op iemand die soevereiniteit aanhangt/nastreeft...... blijkbaar is er dan toch een kern van waarheid dat dat mogelijk is ! wapens keur ik uiteraard volledig af ! zeer verdacht !