Vastzittende duif bevrijd uit net op Vlissings balkon

Toegevoegd: 08-07-2024, 23.43 uur
De duif kon bevrijd worden met behulp van een hoogwerker.
© Foto: Stichting Dierenwelzijn Zeeland

VLISSINGEN - De brandweer is maandagavond in Vlissingen vrijwilligers van Stichting Dierenwelzijn Zeeland te hulp geschoten die zich probeerden te ontfermen over een duif die vast was komen te zitten in een net.

De dierenambulance had een melding gekregen dat een duif al dagenlang vastzat op een balkon van een flat aan de Schaepmanstraat. De vrijwilligers bleken het dier niet zelf te kunnen bevrijden zonder hulp van een hoogwerker van de brandweer. De Vlissingse brandweer werd daarom kort voor 19.00 uur gevraagd assistentie te verlenen.

Volgens Stichting Dierenwelzijn Zeeland kon de duif worden bevrijd en bleek deze in goede conditie te verkeren. Hij vloog al snel zijn vrijheid weer tegemoet. Volgens de dierenhulporganisatie zijn slap hangende netten niet geschikt om overlast door vogels tegen te gaan en zijn ze erg dieronvriendelijk. "Er zijn veel betere alternatieven die strak staan zodat geen vogel eronderdoor kan of vast kan komen te zitten met pootjes of vleugels", aldus de organisatie.