Geen files

Zeescouts aan lager wal op Oosterschelde Yerseke

Toegevoegd: 16-07-2024, 07.42 uur
De opvarenden zijn door de hulpverleners naar de haven van Yerseke gebracht.
© Foto: Ingezonden
Door: Eugène Harthoorn

YERSEKE – De brandweer en bergingsboot Mistral zijn vannacht ingezet voor een boot dat aan lager wal was geraakt op de Oosterschelde bij Yerseke. Er waren ongeveer 20 opvarenden.

In de nacht van maandag op dinsdag werd omstreeks 03.15 uur het snelle hulpverlenings- en bergingsvaartuig Mistral en de brandweerboot Scaldis opgeroepen in verband met een motorboot met kleine zeescouts op sleeptouw die in de problemen waren gekomen en aan lager wal geraakt was op de Oosterschelde ter hoogte van Yerseke.

De Mistral zocht de ondiepte op en heeft de situatie beoordeeld. Toen bleek dat de opvarenden in orde waren, wist de Mistral alles naar dieper water te slepen. In deze tussentijd heeft de brandweerboot Scaldis zich ontfermd over de 20 opvarenden. Allemaal kinderen van rond de 14 jaar oud. Gezamenlijk hebben de hulpverleners de opvarenden naar de haven van Yerseke gebracht.

Aj (16-7-2024 om 08:05)
Gelukkig hebben we dan weer Verkeerspost Wemeldinge die dan 24/7 bemand is om iedereen uit bed te trommelen. Onverantwoord om daar je kinderen aan uit te lenen.