Snelheidsdrempels moeten voor veiligheid zorgen bij Schore

Toegevoegd: 31-07-2024, 10.30 uur
Het waterschap gaat snelheidsdrempels gebruiken om de snelheden naar beneden te krijgen.
© Foto: Waterschap Rilland
Door: Eugène Harthoorn

SCHORE - Waterschap Scheldestromen plaatst tijdelijk drie snelheidsdrempels op de Nieuwe Schoorseweg in Schore.. De drempels zijn nodig om ervoor te zorgen dat het veilig blijft voor langzaam rijdend verkeer zoals fietsers tijdens de werkzaamheden rond de dijkversterking.

Vanwege de langdurige afsluiting van de Schoorse Zeedijk voor de dijkversterkingswerkzaamheden, is er nu meer fietsverkeer op de omleidingsroute Nieuwe Schoorseweg. Voor de Nieuwe Schoorseweg is een snelheidsbeperking ingesteld van 30km/u. Metingen hebben volgens een woordvoeder van het waterschap uitgewezen dat automobilisten de snelheid te vaak overschrijden.

Voor het waterschap staat veiligheid op nummer één en daarom heeft Scheldestromen besloten dat verdere stappen noodzakelijk zijn om de snelheid te verlagen. Dit gebeurt door het aanleggen van drie snelheidsdrempels.Hierbij gaat het om tijdelijk, opschroefbare drempels die relatief makkelijk te plaatsen en te verwijderen zijn. Aan de bermkanten wordt ruimte gehouden voor fietsers. De snelheidsdrempels blijven liggen gedurende de werkzaamheden rond de dijkversterking.

Maecel (31-7-2024 om 21:44)
Wallie heeft een hoger iq dan de “ verkeersdeskundige “, maar we gaan natuurlijk voor de makkelijkste oplossing, want moeite doen kost gewoon teveel moeite.
Thijs (31-7-2024 om 21:04)
"Metingen hebben volgens een woordvoeder van het waterschap uitgewezen dat automobilisten de snelheid te vaak overschrijden." Ja DUH!! 60 is al een te lage snelheid voor zo'n weg, laat staan 30. En je maar afvragen waarom mensen 'te hard' rijden. De typische gedachtegang van dat slag mensen....Alsof je verbaast bent dat water vochtig is. En om dat tegen te gaan ga je drie lullige drempeltjes neerleggen waar je met 100 overheen rijden kan?(Niet doen ;)) Moeten we het waterschap nog geloofwaardig noemen? Er zal wel een bekende in de drempelbusiness werken denk ik Als het waterschap veiligheid echt op 1 stelt, dan sluiten ze die weg helemaal af. 100% verkeersloos. Geen kans op ongelukken meer
Wallie (31-7-2024 om 14:09)
Beter mobiele flitskast neerzetten. Dan hebben degene die zich normaal aan de snelheid houden er geen last van.