Brand zorginstelling Arnemuiden eist leven, 3 gewonden

Toegevoegd: 03-08-2024, 05.29 uur

ARNEMUIDEN - De grote brand vannacht in Arnemuiden in een woning van een zorginstelling heeft één leven geëist. Drie personen zijn met letsel naar het ziekenhuis gebracht. Dat meldt de Veiligheidsregio Zeeland (VRZ).

In de twee-onder-één-kapwoning van 's Heeren Loo aan het Bultengat werd rond half vier brand ontdekt waarna het ontruimingsalarm in werking werd gesteld en de brandweer werd gebeld. Die schaalde al snel op naar grote brand. De hulpdiensten kondigden GRIP 1 af om de inzet te coördineren. Meerdere blusvoertuigen kwamen ter plaatse om de brand, die volgens de Veiligheidsregio begon in de garage van één van de woningen, te blussen.

In totaal zes ambulanceteams en een traumahelikopter kwamen ter plaatse om hulp te bieden aan de in de woningen aanwezige personen. Volgens de Veiligheidsregio waren in totaal negen personen aanwezig. "Helaas is één persoon overleden. Drie personen zijn voor behandeling naar het ziekenhuis gebracht. Vijf personen zijn nagekeken door de ambulance en hoefden niet mee naar het ziekenhuis. Zij zijn opgevangen in de buurt", aldus een woordvoerder van de VRZ.

In de woningen is rookschade ontstaan. Stichting Salvage is opgeroepen om te ondersteunen bij het afhandelen van de schade. Rond 04.30 uur was het vuur uit. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend. De politie en de brandweer doen nader onderzoek naar het ontstaan van de brand.

Leny (3-8-2024 om 09:41)
Wat heftig en triest brand en 1 dode en gewonde gevallen,en dan ook nog mensen met een beperking je zou maar het bericht thuis krijgen. Heel veel sterkte allemaal ook van s, heerenloo,en gecondoleerd met de familie waar bewoner is overleden.