Weer felle brand bij bouwmarkt 's-Heer Arendskerke

Toegevoegd: 14-08-2024, 06.08 uur - Update: 14-08-2024, 08.35 uur

'S-HEER ARENDSKERKE - In 's-Heer Arendskerke is vannacht opnieuw brand uitgebroken bij een bouwmarkt aan de Nijverheidsstraat. Een week geleden was het bij hetzelfde bedrijf ook al raak.

Vanochtend vroeg werd rond 05.15 uur opgemerkt dat brand woedde in een stapel hout onder een overkapping tegen de gevel van het bedrijfspand. De brandweer schaalde al snel op naar middelbrand. Voor de bestrijding van de brand werden twee blusvoertuigen, een ladderwagen en een waterwagen opgeroepen.

Nadat de brand in de stapel hout was geblust, is binnen in het bedrijfspand nog uitgebreid onderzoek gedaan. Volgens een woordvoerder van de Veiligheidsregio Zeeland (VRZ) werd binnen echter geen brand of rook aangetroffen. "De brand heeft zich beperkt tot de stapel hout en de overkapping", aldus een woordvoerder van de Veiligheidsregio. Rond 06.15 uur kon de brandweer het sein brand meester geven. Hierna moest nog wel worden nageblust.

Precies een week geleden woedde ook al brand op het terrein van de bouwmarkt. Toen was eveneens sprake van een brand in een houtopslag buiten op het bedrijfsterrein.

Locatie op de kaart

Jacob (14-8-2024 om 16:00)
Wat voor schlemiel ben je als je een probleem hebt met iemand praat er dan over of stap indien nodig naar de rechter als dat over een groot probleem gaat
Wallie (14-8-2024 om 14:57)
@Ad. Het is niet relevant wat ik denk of geloof. Het gaat om de feiten en ik ben geen deskundige die deze branden onderzocht en de oorzaak gevonden heeft.
Bijzonder (14-8-2024 om 13:09)
2x zo kort op elkaar kan haast geen toeval zijn. Hier moet iets achter zitten. Mag hopen dat de politie heel goed onderzoek gaat doen en de boel in de gaten houd
Emergo (14-8-2024 om 13:07)
Of, "gewoon", een pyromaan.
henky (14-8-2024 om 12:50)
Dit is zeker geen vreemde ,ik zou het eens gaan zoeken bij het personeel of die daar hebben gewerkt die denken dat ze nog wat tegoed hebben
Ad Jonkers (14-8-2024 om 10:39)
@Wallie Toeval? Gelooft u dat zelf?