Dodelijk auto-ongeluk Zandstraat Philippine

Toegevoegd: 15-08-2024, 02.18 uur

PHILIPPINE - Op de Zandstraat in Philippine is woensdagavond een ernstig verkeersongeval gebeurd waarbij één persoon om het leven is gekomen. De politie onderzoekt de toedracht.

Op de genoemde straat raakte rond 23.25 uur een personenauto met Belgisch kenteken van de weg. Twee ambulances en de brandweer werden opgeroepen om de inzittende te hulp te schieten. Vanuit Rotterdam werd een traumahelikopter ter plekke gestuurd om het ambulancepersoneel te assisteren bij de hulp aan het slachtoffer. Ook een MUG-traumateam uit België werd opgeroepen. De Rotterdamse helikopter werd niet meer ingezet, het Belgische team wel.

Ondanks de inspanningen van de hulpdiensten is de bestuurder van de auto ter plaatse overleden. Naar het zich nu laat aanzien, is sprake van een eenzijdig ongeval maar de politie doet nog onderzoek naar de exacte toedracht van het ongeluk. Ook de Belgische politie is geïnformeerd. Deze heeft de nabestaanden van het slachtoffer op de hoogte gebracht.

De weg is vanwege het onderzoek tussen de Braakmanweg en de Vergaertpolderweg afgesloten voor al het verkeer.

Zie ook:

Locatie op de kaart

Vlissinger (16-8-2024 om 15:25)
Drica, ik begrijp de opzet van De hoge hoed wel. Er zijn veel mensen die denken dood is dood en daarmee basta. Maar zo simpel is het niet en hij wil met die bijna dood ervaringen (het bewijs dat de ziel bestaat) denk ik mee bewijzen dat als je even verder kijkt dan je neus lang is, dat de nabestaanden hun verloren dierbare niet voorgoed kwijt zijn. Iets waar ik zelf ook wel in geloof. En natuurlijk is het nooit een goed moment om zoiets te zeggen maar dan weten ze het misschien nooit. Ik zie het als extra troost voor de verwerking. .Heel veel sterkte voor de nabestaanden.
Drica (16-8-2024 om 00:12)
Soms snap ik de ondoordachtheid van bepaalde mensen niet wanneer ze een soort theorie verkondigen op een ongepast moment. Wat heeft de familie of hebben de andere nabestaanden aan "bijna dood" beweringen als ze hun overledene zien liggen(indien dat nog mogelijk is) want die is niet ff dood maar echt helemaal. En ik kan me wel voorstellen dat de nabestaanden bij de aanschouwing van de stoffelijke resten blij is dat de overledene niet een bijna dood ervaring had maar niet hoeft te lijden en verder moet als een kasplantje. De genoemde therapie is meestal voor overlevenden van een zware impact. Ik wens de nabestaanden sterkte toe bij de verwerking en aan de verongelukte een welgemeende RUST IN VREDE.
De Hoge Hoed (15-8-2024 om 23:28)
Ik ben verre van gelovig maar ik weet uit ervaring wel dat er meer is dan alleen dit leven op aarde. Ik geloof niet in de hemel of de hell en al die onzin maar gewoon in het feit wat velen doktoren ook bevestigen. De ziel. Er komen ook steeds meer studies op dit vlak waaronder ook van universiteiten. Raar dat jullie zin hebben om een goed bedoelt bericht richting de nabestaanden zo brutaal te willen afkraken zonder eerst zelf eens onderzoek te doen. Maar ja, gezien het feit dat jullie hier wel vaker langskomen om goedbedoelde berichten af te zeiken zegt voor mij genoeg. Totaal empathieloos en kortzichtig. Genoeg gezegd.
... (15-8-2024 om 19:43)
@moeder, eng soort wegen??? Dit is midden in het dorp joh!
Henk (15-8-2024 om 19:39)
@De Hoge Hoed: je verhaal slaat helemaal nergens op, totaal irrelevant. Ik begrijp ook niet dat het geplaatst is. @Moeder: wat is er eng aan een 60 km weg?
Emergo (15-8-2024 om 16:57)
@ Dit verhaal bevat teveel stelligheden die zowat een evangeliserend karakter krijgen. Bovendien is de vraag of dit in relatie tot het artikel op de juiste plaats is.