Gewonde meermaals buiten bewustzijn op Veerse Meer

Toegevoegd: 17-08-2024, 21.46 uur
De ambulanciers zijn meegevaren met de vrijwilligers van de KNRM.
© Foto: KNRM Veere
Door: Dennie Minderhoud

ARNEMUIDEN - Er is vanmiddag een medische noodsituatie ontstaan op het Veerse Meer ter hoogte van de Bastiaan de Langeplaat tussen Arnemuiden en Wolphaatsdijk. De redders van het KNRM-reddingstation Veere en twee ambulances waren nodig om het slachtoffer de nodige medische hulp te verlenen.

Een oudere man was in het vooronder van een boot ten val gekomen en had daarbij een hoofdwond opgelopen. Omdat de man meerdere keren buiten bewustzijn raakte, werd een ambulance naar het KNRM-boothuis bij Oostwatering gestuurd zodat de ambulanciers mee konden varen met de reddingboot.

De patiënt werd in het vooronder gestabiliseerd waarna hij naar het voordek van de reddingboot verplaatst kon worden. Bij het Fletcher-hotel heeft de KNRM vervolgens de gewonde man overgedragen aan de tweede ambulance, die het slachtoffer met spoed naar het ziekenhuis heeft gebracht.

Locatie op de kaart