Overlevende schietpartij Visodeweg Vlissingen is Mexicaan (49)

Toegevoegd: 25-09-2024, 00.28 uur
De politie trof ter plekke een gewonde en een overledene aan.
© Foto: Eugène Harthoorn
Door: Eugène Harthoorn

VLISSINGEN – De politie heeft dinsdagavond kenbaar gemaakt dat de overlevende van de schietpartij aan de Visodeweg in Vlissingen geen 29-jarige maar een 49-jarige man uit Mexico is.

Vanavond stond politiewoordvoerder Malou Stillekens de presentatrice van Opsporing Verzocht te woord over het ernstige geweldsincident dat afgelopen 5 september plaatsvond op de Visodeweg. Omstreeks 13.00 uur kreeg de politie meerdere meldingen binnen van een schietincident aldaar. Ter plekke bleek dat er een 28-jarige man uit Goes alreeds was overleden. Een andere man, een 49-jarige Mexicaan, was ernstig gewond en moest medische bijstand krijgen van het Mobiel Medisch Team.

De politie zette direct een Team Grootschalige Opsporing op en hield een uitgebreid onderzoek ter plaatse en in de omgeving.  Woordvoerder Stillekens laat weten dat er vooralsnog geen daders of dader is aangehouden.

Daarnaast roept zij op dat mensen die iets bijzonders op de Visodeweg hebben gezien rond 13.00 uur, zich te melden bij de politie. Nadrukkelijk wordt hierbij vermeldt dat er ook wordt gezocht naar getuigen die auto’s hard hebben horen wegrijden of juist hebben zien stilstaan. Ook worden er nog altijd videobeelden gezocht van het incident.

De laatste tijd is het onrustig in Vlissingen. Er hebben zich afgelopen maand al meerdere schietincidenten voorgedaan in de kustplaats. De politie is op zoek naar achtergronden van de verschillende schietincidenten, maar benadrukt dat de schietpartij aan de Visodeweg als een losstaand incident wordt behandeld en gezien.