Nieuwe politiegebouw Middelburg officieel geopend

Toegevoegd: 25-09-2024, 16.20 uur
Leden van het Rope Rescue Team abseilden van het gebouw.
© Foto: Dennie Minderhoud
Door: Dennie Minderhoud

MIDDELBURG - In Middelburg is vandaag het nieuwe politiegebouw aan de Althoornweg officieel geopend. Het nieuwe complex werd overigens al eerder in gebruik genomen maar de officiële openingshandeling werd vandaag verricht.

Het nieuwe gebouw werd vanmiddag officieel geopend door Gerda van Leeuwen, sinds november 2020 de politiechef van de eenheid Zeeland-West-Brabant. Na toespraken van de Yvonne van Mastrigt (burgemeester van Middelburg en tevens voorzitter van het districtscollege) en de plaatsvervangend districtschef Okke van Gelderen, verrichte zij samen met aanwezige kinderen de openingshandeling. Daarvoor was er een optreden van breakdancers en abseilden leden van het rope rescue team vanaf het dak van het gebouw naar de parkeerplaats.

Sinds 3 juni zijn bezoekers al welkom en hebben de oude Middelburgse bureaus aan de Achter de Houttuinen, de Buitenruststraat en het Vlissingse bureau aan de Breestraat plaatsgemaakt voor het nieuwe complex. In het Vlissingse ex-politibureau is overigens nog wel de mogelijkheid tot het doen van digitale aangiftes maar politiewagens zul je er weinig meer zien.

Het nieuwe complex, waarover al sinds 2017 wordt gepraat, heeft 360 werkplekken. Die zijn overigens niet alleen voor de agenten van het basisteam Walcheren, maar ook voor medewerkers van het 'district' zoals de recherche en de Forensische Opsporing. Verder worden onder meer politiestudenten gehuisvest. In totaal werken er 450 personen.

Zie ook: