Thoolse horecazaak maand dicht na incidenten

Toegevoegd: 26-09-2024, 15.41 uur
Thoolse horecazaak maand dicht na incidenten
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

THOLEN - Vanwege herhaaldelijke incidenten bij het horecabedrijf Hof van Holland aan de Kaaij in Tholen worden de horecavergunningen van deze onderneming voor vier weken geschorst. Dat meldt de gemeente Tholen.

Volgens de gemeente is de afgelopen jaren diverse keren contact geweest met het horecabedrijf omdat sprake was van vechtpartijen, geluidshinder, overtredingen van de Alcoholwet en de terrasvergunning. "Steeds zijn hierbij kansen gegeven en afspraken gemaakt om herhaling van incidenten te voorkomen. Tijdens diverse controles, mede op basis van meldingen en incidenten, is gebleken dat gemaakte afspraken niet worden nagekomen", aldus de gemeente vandaag.

Het voornemen tot schorsing van de vergunningen was eerder al kenbaar gemaakt en dinsdag 24 september ingegaan zijn de vergunningen definitief tijdelijk ingetrokken. De sluitingsperiode moet de horecaondernemer volgens de gemeente benutten om maatregelen te nemen en zaken op orde te krijgen. "Er is rekening gehouden met de gevolgen die een langere schorsingsduur voor het voortbestaan van het bedrijf zou kunnen hebben", aldus de gemeente.

De ondernemer kan bezwaar maken tegen het besluit en een voorlopige voorziening aanvragen bij de rechtbank maar tot op heden is van deze mogelijkheid geen gebruik gemaakt. Het lijkt er ook niet op dat dit alsnog gaat gebeuren. Via social media laat het bedrijf namelijk weten dat de zaak vanwege 'overschrijding van de toegestane geluidseisen' is gesommeerd de deuren een maand te sluiten en op 22 oktober weer open te gaan.

Ad Jonkers (26-9-2024 om 16:15)
Deze maatregel van de Burgemeester komt voor degene die hier wel eens vertoefd hebben absoluut niet als een verrassing. De hoogste tijd dat er stevig ingegrepen werd. De veiligheid van gasten was niet meer te waarborgen. Vrees dat er in die maand sluiting heel weinig zal veranderen. Een volgende maatregel lijkt onafwendbaar. De stad Tholen wordt geregeerd door drugsdealers en hun trawanten!