Aangetroffen lichaam in Vlissingen is van vermiste zwemmer

Toegevoegd: 17-10-2024, 16.13 uur
De overledene is de vermiste zwemmer.
© Foto: Roland de Jong
Door: Eugène Harthoorn

VLISSINGEN – Het lichaam dat gisterenmorgen werd gevonden voor de Vlissingse kust is van een zwemmer die eerder dit jaar vermist raakte bij het Nollehoofd.

Op 18 juli van dit jaar ging het gruwelijk mis ter hoogte van het Windorgel bij Vlissingen. Er waren twee personen in het water beland en moesten worden gered. Eén van hen was uit het zicht verloren. De Rotterdamse traumahelikopter landde op het Vlissingse badstrand. De hulpdiensten hebben urenlang gezocht. De zoektocht mocht echter niet baten.

Gisteren, na bijna drie maanden werd er een lichaam aangetroffen in de Westerschelde. De politie heeft het lichaam geborgen en overgebracht naar de Vlissingse haven. De politie heeft onderzoek gedaan naar de identiteit van het slachtoffer. Via de politiewoordvoerder is er zojuist een bericht naar buiten gebracht dat het om de desbetreffende zwemmer gaat.