Door: Roland de Jong
GOES - De verkeerspolitie heeft maandag in Goes een vrachtwagen in beslag genomen. Er werd gereden met een ongeldig exportkenteken, zo meldt de politie.
Agenten kwamen de Mercedes Actros trekker tegen tijdens een surveillance. "Voor het voertuig was geen geldig exportkenteken afgegeven terwijl dit wel gevoerd werd. Het voertuig was dan ook niet voorzien van een geldige APK, welke nodig is voor het verkrijgen van een exportkenteken", zo meldt de politie.
Volgens de politie moet de bestuurder eerst orde op zaken stellen voordat het voertuig weer kan worden opgehaald.
Reageer op dit bericht
Reacties
Nieuwe reactie plaatsen:
Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.
Zelf reageren? Lees hier de spelregels.
Motormuis (21-1-2025 om 17:34)
Ik kan het mis hebben maar waarschijnlijk gewoon een exportplaat gebruikt van een andere truck.
Gaan keuren kan gewoon,maar dan groene platen erop.
Je zal door zon ding aangereden worden.....
peter (21-1-2025 om 11:47)
@Walter, idd. En dan hebben ze ook nog een dubbele kentekenplaat in de vrachtwagen liggen. Bizar. Daar wordt in bepaalde landen heel veel mee gerommeld. Net als met rijbewijzen. Zo ken ik er eentje die uit Roemeniƫ komt. Deze geweldige stukadoor was voorheen vrachtwagenchauffeur. Slechts 1 probleempje. Hij had geen groot rijbewijs. Zoals hij nu lachend zegt, ze stuurde mij met 250 Euro naar de gemeente om een groot rijbewijs te halen. Ik ben daarna gaan rijden en reed paar keer schade. Dus deze stopte zelf maar als vrachtwagenchauffeur. Te waarderen. Maar hoeveel rijden er nog rond? En dan de staat van de vrachtwagens. Laatst zelfs een vrachtwagen uit een (PIEP) land die mij gewoon in kwam halen met 100 km/h.
Walter (21-1-2025 om 10:45)
@peter ik denk dat je een beetje mis bent, dubbele kentekens registreert namelijk geen rij en rusttijden, dat doet een tachograaf, dus ik denk dat je dubbele bestuurderskaart bedoeld
peter (21-1-2025 om 09:30)
@Keurmeester, je moet in Nederland (in benadruk Nederland) eerst een auto APK gekeurd hebben of hij moet nog een geldige APK hebben om te exporteren. Een exportkenteken kan je trouwens zo aanvragen. Gewoon boeltje inleveren betalen en je hebt een witte export plaat. Die vrachtwagen was dus gewoon vet te laat met keuren. Nu verbaas ik mij wel dat ze deze van de weg halen als je ziet wat er soms op de weg rijdt. In de regel geen Nederlandse vrachtwagens die slecht onderhouden zijn of waar flink mee gesjoemeld is. Het was dus een gevalletje makkelijk pakken. Maar als ze een beetje sportief zijn bij de politie gaan ze nu even een uurtje op de A58 vrachtwagens controleren. En dan geen Nederlandse. Ik denk dat ze schrikken.
peter (21-1-2025 om 08:14)
Prima dat ze hem aanhouden, maaaaaar is het dan niet vreemd dat er genoeg (PIEP) blokkers rondrijden zonder geldig rijbewijs? Die dat gewoon gekocht hebben. Is het dan niet vreemd dat er (PIEP) Blokkers rondrijden met dubbele kentekens in de vrachtwagen om de rijtijden te ontlopen? Is het dan niet vreemd dat er (PIEP) blokkers rondrijden in vrachtwagens die niet eens in Nederland en Duitsland door de keuring komen. Van slechte banden tot doorgehangen chassis balken. Maar een Nederlandse (Export) vrachtwagen stoppen ze dan wel. Prima dat je hem laat stoppen en dat deze eerst alles maar eens in orde moet maken maar ga mij nu niet vertellen dat je de rest wat levensgevaarlijk is dan gewoon laat rijden. Gevalletje makkelijk pakken was het.
de keurmeester (20-1-2025 om 22:55)
Hoe ga je de auto eerst keuren als je hem pas meekrijgt als. De auto aan alle voorwaarden voldoet ,nl apk gekeurd voordat je een export kenteken krijgt
Eerste |
Vorige |
|
1 |
|
Volgende |
Laatste |