Weerbericht:
Van het westen uit meer bewolking
Verkeersinformatie:
1 file van totaal 3 km

Kapitein gestrand schip krijgt boete

Toegevoegd: 22-09-2008, 23.21 uur
Door: Roland de Jong
HANSWEERT - De waterpolitie heeft zaterdag de 57-jarige Poolse kapitein van een schip beboet nadat hij met zijn schip buiten de vaargeul aan de grond was gelopen.

De waterpolitie kreeg rond 15.15 uur van de Verkeerspost Wemeldinge door dat zij geen contact meer konden krijgen met het schip en dat het schip ook een rare koers voer.

Toen de waterpolitie het schip zag was het net buiten het Keeten aan de grond gelopen. De twee Poolse bemanningsleden vertelden de politie in gebrekkig Duits dat het schip met 1000 ton antraciet onderweg was van Duitsland naar Brugge.
 
 

Ze kenden het vaargebied echter niet en de marifoon voor de communicatie stond op de verkeerde kanalen afgesteld. Verder waren de twee niet in het bezit van het vereiste vaarbewijs voor alle binnenwateren. Het Duitse document dat ze toonden is in Nederland alleen geldig op rivieren en kanalen.

Na ongeveer anderhalf uur lukte het de kapitein om zijn schip op eigen kracht vrij te krijgen. Op aanwijzing van de waterpolitie meerde het binnenvaartschip af op het kanaal door Zuid-Beveland bij Hansweert. Het schip mocht zijn reis pas voortzetten als de bemanning aan boord werd aangevuld met een loods.

Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
Kapitein (25-9-2008 om 19:49)
Voor de hardwerkende gemotiveerde matroos is er altijd werk, en die krijgen ook bij mij een kans, maar als ze gemotiveerd zijn worden het goede stuurlui en kapiteins en hoe wil je de nieuwbouwgolf bemannen met enkel gemotiveerde nederlanders? die zijn er jammergenoeg niet!.
K (24-9-2008 om 19:21)
@kapitein je pakt hiermee het werk van de hardwerkende hollandse matroos af er komen ooit tijden dat de cjeggen thuis blijven omdat de economie daar aantrekt en dan zijn de hollanders weer nodig.die laten je dan in de kou staan omdat je geen betrouwbare werkgever bent. ga dus vooral zo door.
Sjofie (23-9-2008 om 19:58)
Op de weg gaat het precies hetzelfde. Ze doen maar een eind raak. En ze duwen gewoon door. Als ze verkeerd zijn spreken ze geen letter Nederlands. Als dit soort lui hier niet meer zijn, halveren de ongelukken op de weg!!
Kapitein (23-9-2008 om 19:26)
De boete is terecht,iedere kapiten moet zijn reis goed voorbereiden. Ik doe dit werk ruim 20 jaar en werk met goedbetaald, gemotiveerd, gekwalificeerd TJECHISCH personeel. Goedkoop Nederlands personeel geeft ook problemen, laat dus dat "buitenlands" maar achterwege...
Jacco (23-9-2008 om 18:34)
Nu is het nog antraciet dalijk is chemische zooi.
Lichtmatroos (23-9-2008 om 16:16)
Ik ben werkzaam in de binnenvaart en het stikt van de polen en tsjechen die vaak helemaal niet vakbekwaam genoeg zijn!!! ik heb al heel wat levensgevaarlijke situaties meegemaakt door dit soort lui en ze moeten zich gewoon aan de wet houden want ze weten dondersgoed wat wel en niet mag!!!
Cookie-instellingen beheren