Door: Roland de Jong
VLISSINGEN - De politie is vandaag in Vlissingen gestart met een reeks controles die specifiek gericht is op het terugdringen van overlast en gevaarlijk rijgedrag met bromfietsen.
De politie Zeeland heeft de afgelopen tijd veel klachten binnengekregen over brommers. Zo was er vaak sprake van stuntende weggebruikers en mensen die over de trotoirs reden. Bovendien zorgen de vaak opgevoerde scooters ook nog eens voor geluidsoverlast.
Om de problemen terug te dringen werd donderdagochtend ter hoogte van het tunneltje onder de Nieuwe Vlissingseweg bij de kruising Kerklaan in West-Souburg een grote controle gehou-den. Tientallen bromfietsers werden door motoragenten aan de kant gezet om vervolgens mee-genomen te worden naar de controleplaats waar de brommers op de rollerbank werden gezet.
Zes bestuurders kregen een bekeuring voor een te hoog vermogen. De boetebedragen variëren tussen de 40 en 60 euro. Twee bromfietsen zijn op de controleplaats achtergebleven. Deze worden op het bureau nader onderzocht omdat hun vermogen veel te hoog lag en het geluid dat zijn produceerden ook ver boven de norm was. De brommers zullen worden onderzocht door de technische verkeersrecherche.De Officier van Justitie beslist over de hoogte van de boete die zij krijgen.
Eén bekeuring is uitgedeeld omdat een bestuurder op het fietspad (Jaagpad) reed, kosten € 60,-. Eén bestuurder kon zijn rijbewijs niet tonen, kost eveneens € 60,-. Een bestuurder reed zonder geldig rijbewijs of certificaat, de hoogte van de boete wordt door de Officier van Justitie bepaald. Ook is één bestuurder bekeurd voor het niet voeren vanv erlichting. In de komende maanden zal er intensief op dit soort overtredingen gecontroleerd gaan worden door de Zeeuwse politie.
De politie heeft aangegeven de komende tijd vaker soortgelijke grote controles te houden.
Scroll naar beneden voor foto's
Reageer op dit bericht
Reacties
Nieuwe reactie plaatsen:
Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.
Zelf reageren? Lees hier de spelregels.
Edwin (19-12-2008 om 01:12)
@ Matthijs
ze meten ook geen vermogen, t word alleen in vermogen uitgedrukt. hoe meet je vermogen op zon rollerbankje van de politie?? kan niet.
J (18-12-2008 om 22:20)
Altijd maar dat gezeik over die brommers van mensen die niks beter hebben te doen dan zeiken op de jeugd. Ik rij zelf brommer en weet donders goed waar ik hard kan rijden met dat ding en waar niet maar 45 met een schakelbrommer met 6 versnellingen donder op!
Bas (18-12-2008 om 21:35)
Einde van het jaar, kredietcrisis, laten we eens onschuldige pubers gaan paken omdat ze iets te hard rijden op hun brommertjes. Stoere jongens hoor, maar ondertussen lopen mensen als Joran van der Sloot nog wel gewoon vrij rond, en als er iemand wordt neergeschoten zijn we niet eens meer verbaasd!!
PF (18-12-2008 om 20:59)
Ik zou mijn brommertijd voor geen goud gemist willen hebben. lekker scheuren (100+), sleutelen en opvoeren (met elektronische begrenzer). Maarrr... ik hield altijd rekening met de buurt en ik bracht niemand in gevaar behalve me eigen. Nooit problemen gehad.
Hennie (18-12-2008 om 19:45)
Ik kan me nog herinneren dat ik in de jaren 70 een Kreidler had die 55 km/u reed. Ik werd betrapt en kreeg mijn brommer in een pakketje thuis! Mijn tweede was een Zündapp en heb daar altijd netjes op gereden! Die les, vergat ik nooit meer! Dat precies is de enige oplosing voor de miljarden Aso's!
Dema (18-12-2008 om 17:12)
Noemen ze deze bedragen boetes?? van mij mogen die heeeel wat hoger worden...