Reageer op dit bericht
Reacties
Nieuwe reactie plaatsen:
Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.
Zelf reageren? Lees hier de spelregels.
Hans Wullems (31-1-2015 om 09:20)
Ja Nicole, ik heb wel eens met een auto met een lekke band gereden, van Lamswaarde naar Terneuzen dus zo'n 20 km. En dit dan nog met een redelijk gangetje.
Dat die vrachtwagen een rare zwieper gemaakt heeft snap ik. Maar waar het mij om gaat is dat, op het moment dat hij tot stilstand is gekomen, hij met een gangetje van 2 km/uur wel een eindje verder kon sukkelen, tot de plaats waar het verkeer weer vrije doorgang had. Dit was, zo te zien op de foto niet meer dan 200 meter, dus dat was 6 minuten rijden.
Nicole (30-1-2015 om 16:14)
Hans, heb je ooit wel eens in een auto gereden met een lekke band. Een auto is niet zo zwaar, maar het rijdt voor geen meter en kan je moeilijk recht houden. Laat staan als je een klapband met 80 km krijgt.
Als een voertuig, van dit kaliber, een klapband krijgt, dan zijn je kansen verkeken. Hou er rekening mee dat dit met een redelijke snelheid gebeurt is. Ook al heb je een snelle reactie, dit gebeurt in een split second en dan heb je het voertuig niet zo 1, 2, 3 terug onder controle. Laat staan nog even een stukje verder rijden om de rest er langs te laten.
Het is duidelijk dat je er geen kaas van hebt gegeten.
Ik moest er ook langs richting BoZ, maar geen hinder ondervonden dan het gebruikelijke, al daar, ivm de vernieuwing van de brug.
Hans Wullems (30-1-2015 om 11:03)
Nu heb ik geen cursus gehad voor verkeers-regelaar, maar als ik de foto zie, kan ik daaruit opmaken dat over een paar honderd meter de weg wordt verlegt naar de linker zijde. Die kraan heeft een klapband en staat nog steeds op zijn wielen, waarom rijdt deze kraan gewoon niet een paar honderd meter verder, zodat alle verkeer zijn gang kan vervolgen. Waarschijnlijk (eigenlijk wel zeker) is de extra schade dan stukken kleiner.
Eerste |
Vorige |
|
1 |
|
Volgende |
Laatste |