Weerbericht:
Van het westen uit meer bewolking
Verkeersinformatie:
9 files van totaal 34 km

Westerscheldetunnel weer open na ongeluk, nog wel file

Toegevoegd: 14-03-2022, 07.16 uur - Update: 14-03-2022, 08.01 uur
Door: Roland de Jong

DRIEWEGEN - De Westbuis van de Westerscheldetunnel (N62) is maandagochtend enige tijd afgesloten geweest vanwege een ongeval. De weg is weer open maar er kan nog lange tijd sprake zijn van oponthoud, zo waarschuwt de tunnelorganisatie.

Net voor de ingang van de Westbuis, waarin het verkeer richting Terneuzen rijdt, kwamen rond 06.10 uur drie personenauto's met elkaar in botsing. De drie voertuigen raakten beschadigd en er werd ook een ambulanceteam opgeroepen omdat werd gemeld dat er (mogelijk) iemand gewond was geraakt.

Vanwege de aanrijding werd de tunnelbuis direct afgesloten en hierdoor ontstond een kilometerslange file. Rond 07.10 uur waren de auto's getakeld en kon de weg weer open. De organisatie van de Westerscheldetunnel liet toen echter weten dat mensen nog tot zeker 09.00 uur rekening moesten houden met een flink langere reistijd. Rond 08.00 uur werd vanwege de drukte de maximumsnelheid tijdelijk verlaagd naar 70 kilometer per uur.

Zie ook:

Foto's



Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
Peter Quest (14-3-2022 om 14:11)
idd Johan. Ik vraag mij af wat voor zin die trajectcontrole heeft. Net als in de Randstad veroorzaakt dit alles meer ongevallen dan veiligheid. Zo rijden ze soms minuten lang in je dode hoek. Koppel het systeem dan aan een minimale afstand die je moet houden. Maar dan nog. We staan hier vaker in de file dan dat de boot Vlissingen Breskens vertraging had of niet ging. En door die trajectcontrole plakken ze ook nog op je kont van de auto.
Peter Quest (14-3-2022 om 11:36)
Ze hangen daar soms irritant dicht op de kont en dan rij je al 100km/h. Vrachtwagen menen vaak ook nog effe te moeten duwen. als je de tunnel in gaat want ja de cruise control houdt alles op 100km/h en de vrachtwagen gaan bergje afwaarts vaak zonder cruise control en houden ook geen afstand. Vrachtwagens gaan daarna weer met een slakkengangetje de berg op de gaan. En de traject control berekend het gemiddelde. Dan zitten er nog veel slaapkoppen tussen die gewoon niet opletten omdat te inslapen en de chaos is compleet. De ene rijdt te langzaam de andere te snel en weer een ander houdt zich aan de snelheid. Kortom, net als in Duitsland tijd om een afstandssysteem te gaan installeren. Te dicht er op is dikke prent.
cq (14-3-2022 om 11:06)
Beste, Mobieltjes uit lezen, want al dat woke verkeer tegenwoordig oei wat zeg ik nu, trouwens zou me niet meer druk maken hoor de Westers economie met de oorlog in de Oekraïne, de vele sancties tegen Rusland denk ik .......dat we straks niet meer door de tunnel rijden .........er is dan geen werk meer!
Johan (14-3-2022 om 09:59)
@Loes: Dit is waar de trajectcontrole begint. Iedereen remt hier af naar precies 99 of 100 km/uur. Daardoor komen auto's tijdlang (deels) naast elkaar te rijden. Dat is heel wat anders dan als een gek rijden.
Loes (14-3-2022 om 07:37)
Er word als een gek gereden daar...alsof haast normaal is en helaas met manoeuvres te dicht op rrn ander. Bij de slagbomen lijkt net een hamsterwerdstrijd om het laatste moment switch men naar een andere hok. Zonder even rekening te houden met een achterlichten die er rijdt. Haastige spoed is zelden goed
Cookie-instellingen beheren