Flinke hinder door zwemmende personen rond Draaibrug Oost-Souburg

Toegevoegd: 26-06-2024, 21.19 uur
Flinke hinder door zwemmende personen rond Draaibrug Oost-Souburg
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

OOST-SOUBURG – Momenteel wordt er in de Nautische Centrale flink wat overlast ervaren door zwemmers bij de Draaibrug in Oost-Souburg.

Provincie Zeeland deelde vandaag de oproep om niet te zwemmen en te springen van en rond de brug. Dit zorgt voor gevaarlijke situaties, aldus de Provincie.  De sluis- en brugwachters ervaren grote hinder hiervan.

Enkele jaren geleden waarschuwde de politie ook al voor de gevaren van brugspringen. De Walcherse politie zei er toen dit over: “Even niet opletten, er vanaf springen en dan te pletter slaan op die roeiboot die je ff niet had gezien. Of lekker aan die brug gaan hangen, waardoor je niet zichtbaar bent voor de brugwachter die op afstand de brug bediend en daarvoor camerabeelden gebruikt. We hoeven vast niet uit te leggen dat je heel lelijk gewond kunt raken als je tussen die bewegende delen van de brug komt te zitten”

ik ook (27-6-2024 om 08:32)
Ik heb ook heel wat van die brug gesprongen zo,,n 50 jaar geleden. Wat is er nu lekkerder en leuker om als het zo warm is bij en in het water te spelen.
betutteling (27-6-2024 om 07:53)
Hou toch op man met deze betutteling. Mogen de jongeren van nu echt helemaal niks meer? Dit gebeurt zoals gezegd als generaties lang. De jeugd kan al nergens meer heen. Het is een hele leuke groep die hier chillt zwemt en springt die zou je moeten belonen!!!!!
Middelburger (27-6-2024 om 07:34)
Zeeuwse Showride heeft ook even zijn (niet relevante) plasje gedaan. Ohw wow, je weet iets over de binnenvaart.... Wellicht had Overlast van het over de pleziervaart, dus gemiste kans. Maar het luchtte wel op hoop ik.
Ik (27-6-2024 om 07:26)
Het gebeurt al zo lang ik leef,en dat is lang. Maar er is in het verleden weleens een jongen tussen de brug en kade verongelukt.
Draaibrug (27-6-2024 om 07:14)
Overlast van altijd klagers je hebt helemaal gelijk maar begrijp de zorg van de brugwachter wel...er is namelijk in verleden een jongen dodelijk verongelukt ( iemand waar ik mee in de klas zat op de lagere school wat ik nooit vergeten ben) en tussen de kant en de brug is gekomen. Heb daar vroeger zelf ook altijd gezwommen maar het is niet zonder gevaar
Jac (27-6-2024 om 01:58)
Overdrijven is ook een vak, gewoon uitkijken en je gezonde verstand gebruiken. Wij hingen er vroeger ook rond, en iedereen leeft nog. Met de fiets er naar toe schat ik gevaarlijker in, zeker met dat verkeer van vandaag de dag.