Arrestatie voor wapenbezit, mogelijk connectie met soeverein gedachtegoed

Toegevoegd: 03-07-2024, 17.56 uur
Arrestatie voor wapenbezit, mogelijk connectie met soeverein gedachtegoed
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

TERNEUZEN – De politie heeft vandaag een 54-jarige man in de omgeving van Terneuzen aangehouden op verdenking van vuurwapenbezit.

De arrestatie heeft te maken met een politieactie op 5 april, waarbij in totaal 15 vuurwapens inbeslaggenomen zijn. Een 44-jarige man uit Deventer en een 25-jarige man uit Olst-Wijhe werden toen op heterdaad betrapt bij de overdracht van vuurwapens. Op die dag werden in de woningen van de koper en de verkoper nog meer vuurwapens aangetroffen. Die twee mannen zitten nog altijd vast.

Het vermoeden is dat de koper het soevereine gedachtegoed aanhangt en de wapens wilde gebruiken om in opstand te komen tegen de Nederlandse overheid. Soevereinen zijn mensen die zich afkeren van de overheid en andere instituties, waarvan een erg klein deel bereid is geweld te gebruiken.

De man zal op 5 juli worden voorgeleid aan de rechter-commissaris in Rotterdam.

Emergo (4-7-2024 om 16:50)
@Middelburger Als je wilt weten hoe het echt zit zie:https://www.hetcak.nl/gemoedsbezwaarden De meeste Nederlanders betalen die kosten rechtsom, gewetensbezwaarden doen dat linksom. Gratis bestaat niet.
Jac (4-7-2024 om 12:13)
Geweld kent uiteindelijk alleen maar verliezers, maar dat steeds meer mensen de overheden beu zijn blijkt wel uit de polariserende verkiezingsuitslagen van de afgelopen jaren in NL/EU. Een kleine groep heeft het heel goed en de rest moet zich dood werken en betalen, zonder inspraak en kan slecht of geen gebruik maken van normale voorzieningen. Zoals gezondheidszorg, energie(prijzen), huisvesting, oudedagvoorzieningen, enz. En dan laat ik het milieu/natuur/klimaat vraagstuk nog maar even buiten beschouwing, blijkbaar economische groei boven alles?. Dus op zich niet gek dat een groep mensen gedesillusioneerd wordt en wat anders zoekt. Wel goed dat ze weer een wapengek hebben opgepakt, met dank aan de overheid :-)
Jaap (4-7-2024 om 11:48)
Iets voor het nieuwe kabinet: een wet die het mogelijk maakt dit tuig preventief achter de tralies te zetten met een stevig opvoedingstraject.
strijder (4-7-2024 om 10:11)
Waren er maar meer van deze strijders!!! Bedankt voor het strijden!!!
Middelburger (4-7-2024 om 08:01)
@ Jaja. Dit is informatie van de rijksoverheid: Wilt u door uw geloof of levensovertuiging geen zorgverzekering? Dan kunt u een vrijstelling van de verzekeringsplicht aanvragen. Dit is vrijstelling vanwege gemoedsbezwaren. U hoeft dan geen zorgverzekering af te sluiten. Er zijn zoveel dingen mogelijk in NL, waarvan je zou denken dat het niet zou moeten kunnen. Bovenstaande is er één van.
Rene (4-7-2024 om 07:59)
@ja ja; Als wij hier moeten leven in een soevereine maatschappij dan wordt het hier echt een grote losgeslagen bende. Ik zou u willen aanraden zelf een soevereine staat op te richten. Bijvoorbeeld op een onbewoond eiland en kijken hoe dat bevalt. Mogelijk dat het eiland dat te koop staat voor de schotse kust, u kan bekoren. Er staat 1 huisje op. Leuk om zoiets met, zeg 100, gelijkgestemden te moeten delen. Zonder er huur voor te kunnen vragen etc. Ik wens u geen succes.