Plaatser kattenval Koewacht gezocht

Toegevoegd: 22-08-2024, 09.56 uur
De val is niet van stichting Scheldekat.
© Foto: Politie Zeeuws-Vlaanderen
Door: Eugène Harthoorn

KOEWACHT – De politie is op zoek naar een persoon die een kattenval heeft geplaatst in Koewacht. Getuigen kunnen contact opnemen met de politie via het algemene politienummer.

Gisteren werd er aan de Boskreeklaan in Koewacht een zwarte kattenval aangetroffen. De vangkooi was voorzien van een vissenkop en wat voer. De politie laat weten dat de dader heeft geprobeerd te doen alsof de val afkomstig was van Stichting Scheldekat. Dit is echter niet het geval.

De politie is op zoek naar getuigen of mensen die meer weten over wie de val heeft geplaatst. Contact kan worden gelegd via het politienummer 0900-8844.

Mijn mening (24-8-2024 om 08:34)
Katten horen buiten, ok. Maar zodra je een 'huis'dier neemt, is het niet de bedoeling dat deze bij de buren in hun perkjes hun behoefte doet. Ook is het niet de bedoeling dat onze fauna aangetast wordt, in razendtempo. Katten zijn jagers, en doden voor hun plezier. Eigenaren van katten vinden het makkelijk (verzorging), maar ergens is het onverantwoordelijk. Er zijn katten bij die je kleine hondje komen aanvallen op straat, de OPENBARE weg. De EU heeft in principe al verboden om je kat buiten te laten. Zoek maar op EU verbied katten buiten.
r3 (23-8-2024 om 09:12)
Ik zeg ook niet dat je het met mee ens moet zijn, maar dat zegt niets over dat je nu gelijk hebt en dat je feiten kloppen. Zoek maar eens op zijn huiskatten slecht voor de natuur.
Dagvlinder (23-8-2024 om 07:40)
R3 KATTEN horen buiten los te kunnen lopen ! Genieten van hun vrijheid . Je reactie slaat werkelijk nergens op ! @ Vlissinger BEN HET HELEMAAL MET JE EENS
R3 (23-8-2024 om 06:57)
Deze katten horen zeer zeker niet in de natuur, zijn door mensen gekweekt en slopen de natuur juist ken je feiten.
Arthur (23-8-2024 om 06:38)
@R3 mensen zoals jij horen ook niet vrij rond te mogen lopen, maar in een gesloten omgeving met zachte muren.
Vlissinger (22-8-2024 om 22:46)
@ R3 ik vind iedereen die een kat neemt en hem nooit buiten los laat een dierenmishandelaar, katten horen buiten en niet opgesloten in een woning.