Flinke hinder door zwemmende personen rond Draaibrug Oost-Souburg

Toegevoegd: 26-06-2024, 21.19 uur
Flinke hinder door zwemmende personen rond Draaibrug Oost-Souburg
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

OOST-SOUBURG – Momenteel wordt er in de Nautische Centrale flink wat overlast ervaren door zwemmers bij de Draaibrug in Oost-Souburg.

Provincie Zeeland deelde vandaag de oproep om niet te zwemmen en te springen van en rond de brug. Dit zorgt voor gevaarlijke situaties, aldus de Provincie.  De sluis- en brugwachters ervaren grote hinder hiervan.

Enkele jaren geleden waarschuwde de politie ook al voor de gevaren van brugspringen. De Walcherse politie zei er toen dit over: “Even niet opletten, er vanaf springen en dan te pletter slaan op die roeiboot die je ff niet had gezien. Of lekker aan die brug gaan hangen, waardoor je niet zichtbaar bent voor de brugwachter die op afstand de brug bediend en daarvoor camerabeelden gebruikt. We hoeven vast niet uit te leggen dat je heel lelijk gewond kunt raken als je tussen die bewegende delen van de brug komt te zitten”

CRB (29-6-2024 om 10:04)
bring back het geweldige zwembad van vroegah... wat hebben wij daar plezier gehad in poelendaele Wat er nu staat is foeilelijk
Pippa (28-6-2024 om 09:53)
betutteling@ Inderdaad men bemoeit zich met alles vroeger waren er 2 zwembaden in het kanaal reuze leuk voor die gasten wat hebben ze nu nog ,ik11 snap dat het gevaarlijk kan zijn maar zorg als gemeente eerst maar eens dat er een buitenbad komt ipv het eeuwige gezeur!
Zeeuwse Showride (27-6-2024 om 14:16)
@Middelburger. Tja pleziervaart is regelmatig vervelend ja:) De kortste route van het Veerse meer (en Middelburg) is echter via het kanaal. Daarbij kan en mag ook niet elk plezierbootje op zee ;) De keren dat ik met mijn zeeschip door bruggen en sluizen moet zijn al die auto's waar ik op moet wachten vervelend, ga lekker op je werk zitten overdag ;) vanaf beroepsschepen zijn zwemmers ook niet altijd even makkelijk te zien (dode sector voor de boeg etc) en zomaar even afstoppen is er ook niet bij. Het is niet zo dat we ff op de rem kunnen trappen
Ja maar (27-6-2024 om 13:05)
Vergeet niet dat in mijn jeugd zowel Middelburg en Vlissingen een eigen zwembad met een heel leuk buitenbad erbij hadden. Nu moeten die gasten in een achterlijk duur binnenbadje gaan zwemmen
Dik geld (27-6-2024 om 12:37)
Elke Nederlander betaald daar maandelijks dik geld voor dus ik mag hopen dat de hulpdiensten komen als er iets ernstig gebeurt. Net als die komen bij te dikke mensen of rokende mensen ect.
Mar (27-6-2024 om 09:13)
Gewoon net als in Frankrijk een megafoon erbij zetten, laat ze maar eens schrikken. En die klager hieronder miljoenen jaren geleden is wel heel erg lang, hoe kan die dat weten. Was ie al eens eerder op aarde dan, 1e mens of zo!? Neen als er iets ernstigs gebeurd zijn het de hulpdiensten weer die mogen opdraven. Krijgen nog niet genoeg voor hun kiezen toch!?